CV Senior accountmanager Amsterdam


Persoonsgegevens:

Geslacht: Man

Leeftijd: 44

Woonplaats: Amsterdam

Kennis, opleidingen en ervaring:

Opleiding: HBO/ HTS

Stages en werkervaring: 2014 - 2015 Salesmanager Bedrijf: Medical Media B.V.
• Verantwoordelijk voor de verkoop van online advertising en sponsoring voor de websites van Medical Media.
• Nieuwe adverteerders pro-actief bellen, bezoeken en adviseren hoe zij hun content gericht onder de aandacht kunnen brengen van hun doelgroep.
• Voorstellen maken en zorg dragen voor een goede uitvoering van de gemaakte afspraken.
• Bedenken van concepten die als proposities zijn aan te bieden aan nieuwe adverteerders en mediabureaus.
• Onderzoeken en analyseren van nieuwe klantgroepen. Vanuit mijn persoonlijke bevindingen heb ik een marketingtool bedacht waarmee extra omzetpotentieel wordt gegeneerd.

Uit een van mijn analyses is een nieuw concept ontstaan: de Medical Media kliniekentool. Klinieken en bedrijven kunnen hiermee hun potentiële klanten gericht, binnen een geografisch bepaald gebied, bereiken met hun uitingen. De Medical Media Kliniekentool is een onderscheidend product ten opzichte van concurrerende bedrijven met een vergelijkbaar aanbod en stelt de klanten in staat hun doelgroepen effectiever te bereiken.

2008 - 2014 New Business Developer Bedrijf: Simpelsales B.V. (detacheerder)
Enkele opdrachtgevers: www.dtg.nl | www.moonaconsulting.com | www.pas3.com | www.bam.nl |
• Producten en/of diensten voor de opdrachtgevers positioneren in hun specifieke markt.
• Alle targets behaald die vooraf zijn overeengekomen in een projectuitvoeringsovereenkomst.
• Een verkoopplan opstellen. In dit plan omschrijf ik in samenspraak met opdrachtgever gedetailleerd hoe het bedrijf onder andere haar klanten bereikt, hoe zij het product kan verkopen en hoe het voorop blijft ten opzichte van de concurrentie.

ClearSense (Huidig DTG) wilde de omzet verhogen door meer productiviteit en toewijding van haar 12 accountmanagers. Zij presteerden te weinig vanwege onvoldoende intrinsieke motivatie. Ik heb samen met een interim collega het rendement (aantal afspraken en gescoorde voorstellen) verhoogd, waarbij de accountmanagers de gewenste resultaten behaalden.

2006 - 2008 Marketing en Sales Professional Bedrijf: GRG Nederland (detacheerder)
Enkele opdrachtgevers: www.ing.nl | www.businesslease.nl | www.anwb.nl | www.vds.nl |
• Door mijn telefonische vaardigheden heb ik gesprekspartners overtuigt om afspraken te maken door middel van aantrekkelijke verkoopargumenten.
• Aan de hand van mijn adviezen en het overtreffen van de targets hebben de opdrachtgevers hun omzet vergroot en zijn deze bedrijven of afdelingen gegroeid.
• Training geven in telefonische acquisitie zodat accountmanagers weten hoe zij bedrijven kunnen enthousiasmeren en binnenhalen.

Bij de ING werd ik als specialist ingeschakeld om mee te denken in het team om regionale klantgroepen terug te winnen van de ABN AMRO. Tevens deed ik de uitvoering van deze plannen. ING heeft deze klanten door mijn inzet terug gewonnen.

2002 - 2006 Accountmanager - Project Manager Bedrijf: TEMA Visie Marketing & Sales
Enkele opdrachtgevers: www.abnamro.nl | www.sanofi.nl | www. digitaslbi.com/nl/ | www.ford.nl |
• De directeur wilde graag een aantal midden grote en grote bedrijven als klant hebben. Ik heb ervoor gezorgd dat deze bedrijven klant zijn geworden. Daarnaast heb ik nog een groot aantal andere klanten binnen gehaald.
• Samen met het team heb ik het bedrijf kunnen laten groeien van een klein bedrijf naar een groot bedrijf; het bedrijf is van 6 werknemers naar 25 werknemers gegroeid.
• Afspraken maken en bezoeken, team trainen, relatiebeheer, klantenevaluaties.

TEMA Visie is een callcenter dat van 2 klanten is gegroeid naar een landelijke speler met 60 klanten. Als lid van het management team was ik in de tijd verantwoordelijk voor het binnenhalen grote klanten.

1998 - 2002 Telesales - (Senior) sales executive
• UPC Nederland
• World Online
• Aegon

In 2002 heb ik bij UPC de eerste prijs gekregen voor beste allround Senior Sales Executive binnen de Amsterdamse verkoopdivisie (60 FTE).

Opleidingen en cursussen: 2002 - 2006 HBO Communicatie (Reclame, Media & Design), Hogeschool INHolland, Diemen
1996 - 2000 MTS/MBO Bouwkunde (Architectuur), ROC, Utrecht
1992 - 1996 MAVO, Prisma College Zwartewoud, Utrecht

Overige informatie:

Rijbewijs: B

Eigen vervoer: Nee

Persoonlijke eigenschappen: ‘Ik ben een enthousiast persoon die dit op natuurlijke wijze overbrengt op zijn gesprekspartners en werkomgeving. Ik ben vindingrijk en bedenk vanuit een brede interesse ideeën, die ik vertaal in concrete oplossingen. Daarbij wil ik individueel en als teamlid de target gerelateerde bedrijfsdoelstellingen overtreffen’.

Hobby's en interesses:

Gewenste contractvorm: Fulltime

Reageren op dit CV