CV Project Consultant & Business Development Manager Amsterdam


Persoonsgegevens:

Geslacht: Vrouw

Leeftijd: 48

Woonplaats: Amsterdam

Kennis, opleidingen en ervaring:

Opleiding: Universitair

Stages en werkervaring: 2013 – heden Project Consultant & Business Development Manager
Het bedrijf levert advies, project- en procesmanagement, en verander- en interim-management binnen een aantal specifieke domeinen: Leefbaarheid, Veiligheid, Sociaal-maatschappelijk, Dienstverlening en Beleid. Het bedrijf werkt met name voor organisaties binnen de non-profit sector waar zij vaak wordt ingezet op vastgelopen processen en projecten waar de traditionele instrumentale methode niet meer werkt of projecten ten aanzien van bijzondere doelgroepen.

Business Development
Naast de inzet op projecten nog verantwoordelijk voor Business Development.
• Strategiebepaling samen met de directie
• Project- en procesmanagement ten aanzien van nieuw te ontwikkelen product (software applicatie: dashboard voor gemeenten) en opstellen marketing-, sales- en communicatieplan
• Vormgeving samenwerking met strategische partners
• Acquisitie nieuwe projecten
• Ontwikkeling twee corporate websites, inclusief schrijven van teksten, en ontwikkeling promotiematerialen

Enkele projecten:
Procesmanager / Projectmanagementondersteuner - Gemeente Alkmaar
Werkzaamheden: Procesmanagement ten aanzien van het project Steiger Kanaalkade en procesmanagement in het kader van het programma Westrand. Daarnaast het schrijven van het projectopdracht voor de Westrand en meewerken aan het programmaplan voor de Westrand en het in kaart brengen van stakeholders en onderhouden van contacten met deze. Verder advisering van de Programmamanager ten aanzien van de verkoop van kavels binnen de Westrand en het opstellen van een marketing- en communicatieplan. Daarnaast gedurende een korte periode tevens ingezet als Sr. Projectmanagementondersteuner ten behoeve van de Programmamanager: voorbereiden projectmeeting, vastlegging meetings, bijhouden planning en actielijsten en overige gerelateerde PMO taken.

Consultant Management Control - Gemeente Sittard-Geleen, project Leefbaar Stadbroek-Oost
De gemeente, ZO wonen, de politie en een aantal maatschappelijke partners werken de komende jaren samen in het Leefbaarheids- en veiligheidsproject Stadbroek-Oost teneinde de problemen in de achterstandswijk integraal aan te pakken.
Werkzaamheden: Het ontwikkelen van een scorecard (dashboard) om de voortgang ten aanzien van de gedefinieerde resultaatgebieden te kunnen meten en te kunnen managen.
• Bepaling KSF’s en KPI’s met bijbehorende normen op basis van de gedefinieerde resultaatgebieden
• Het leggen en onderhouden (relatiebeheer) van contacten met de diverse stakeholders c.q. dataleveranciers binnen het project waaronder Sociale Zaken, Handhaving, Politie, Woningcorporatie, Belastingen, Leerplicht en Participatiehuis
• In kaart brengen van de werkprocessen van stakeholders c.q. dataleveranciers en deze afstemmen op werkproces project (procesmanagement)
• Ontwikkelen van de scorecard en sheets voor periodieke rapportage
• Maken van analyses op basis van resultaten dashboard en het schrijven van voortgangsrapportages en advisering van de Programmamanager en Stuurgroep
• Periodieke deelname aan Projectmanagement meetings en Stuurgroep meetings

Jr. Projectleider/Procesmanager bij Gemeente Sittard-Geleen, project Leefbaar Stadbroek-Oost
Werkzaamheden: Binnen het project verantwoordelijk voor een aantal deelprojecten waaronder:
• Ontwikkeling nieuwe recreatievoorziening bewoners binnen projectgebied: inrichten projectteam, communicatie binnen en monitoren van project, periodieke afstemming met projectleden in verband met voortgang
• Begeleiding implementatie koppelingsportaal WIZ Portaal (software) binnen project: communicatie met softwareleverancier, inrichten projectteam, coördinatie en aansturen projectteamleden, voorzitten werkgroepoverleggen, afstemmen met ketenpartners (gemeentelijke afdelingen en zorginstellingen) met wie koppeling vereist is, bepalen processen voor gegevensverwerking
• Implementatie app: bepaling inrichting van app samen met leverancier, instructie en aansturing projectmedewerkers in verband met gebruik van app
• Ontwikkeling interne & externe nieuwsbrief: samenstellen projectteam en aansturing van deze, monitoren van voortgang
• Achter de Voordeur aanpak in het kader van aanpak multi-problematiek huishoudens binnen projectgebied: opstellen projectplan en plan van aanpak, onderzoeken en inrichten processen Achter de Voordeur aanpak, inrichten projectteam, monitoren voortgang
• Organiseren expertmeetings met diverse ketenpartners en onderhouden van de relatie met diverse ketenpartners teneinde een organisatieoverstijgende samenwerking te bewerkstelligen

Procesmanagement en Projectmanagementondersteuning bij Gemeente Sittard-Geleen, project Leefbaar Stadbroek-Oost
Werkzaamheden:
• Inrichten projectcyclus / workflow
• Geven training omtrent gebruik Viadesk (social intranet en samenwerkingsplaform) en schrijven handleiding voor gebruik van
• Procesmanagement binnen VBT (Sociale wijkteam) gericht op een continue optimalisatie van de processen
• Algemene projectmanagementondersteuning
Project Consultant - Gemeente Utrecht – BV Woonwagenexploitatie
Werkzaamheden: Opstellen strategische Business Case die richting geeft aan het bestuur (de aandeelhouders) van de woningcorporatie:
• Onderzoek en analyse huidige en gewenste situatie, strategisch advies. Presentatie aan de aandeelhouders omtrent resultaten business case en begeleiding besluitvorming door de directie van de vier grootste woningcorporaties in Utrecht.

2014 – heden
Managing Director & Founder
Een uniek creatiebureau dat bijzondere belevingen voor haar klanten bedenkt. Zij ontwikkelt en produceert daartoe unieke concepten voor shows, party’s en events. Naast de ontwikkeling en productie, organiseert het bedrijf ook haar eigen party’s en events waarin de nadruk ligt op bijzondere en unieke live performance acts..
Werkzaamheden: Als Managing Director verantwoordelijk voor de dagelijkse bedrijfsvoering : opstartmanagement, bepaling business- en marketingstrategie, opstellen marketing, communicatie- en salesplan, conceptontwikkeling nieuwe events en concepten, leiding geven aan productieteam (± 15 personen) en aansturen Creative Director, contractmanagement, leveranciersmanagement.

2010 – 2014
Eigenaar Projectsupport – eenmanszaak
Naast mijn vast dienstverband bij Arx Corporate Consultants, verricht ik tevens werkzaamheden op freelance basis.
Werkzaamheden: Op consultancy basis bied ik projectmanagement(ondersteuning) aan uitvoeringsorganisaties en adviesbureaus die werken voor overheidsorganen en het bedrijfsleven die kampen met economische en (sociaal) maatschappelijke vraagstukken ten aanzien van bijzondere doelgroepen, zoals woonwagencentra, multiprobleemwijken, woonboten en andere bijzondere doelgroepen. De werkzaamheden betreffen onder meer:
• Uitvoeren van sociale analyses
• Opstellen van projectplannen
• Opstellen plannen van aanpak
• Opstellen werkplannen
• Genereren van rapportages
• Maken van businessplannen
• Opstellen convenanten
• Vormgeven en uitvoeren marketing & communicatieactiviteiten: opstellen communicatieplannen, ontwikkeling nieuwsbrieven en productleaflets, schrijven promotionele teksten, ontwikkelen website, opstellen van mailings, voorbereiding beursdeelname

2005 – 2013
Commercieel Manager - Arx Corporate Consultants
Werkzaam bij een intermediair gespecialiseerd in de werving & selectie en detachering van hoger opgeleide ICT en Technische specialisten.
Werkzaamheden: Relatiebeheer bestaande klanten en genereren new business, werving van hoger opgeleide (m.n.) ICT Professionals, opstellen functieprofielen en uitzetten via een mix van (online) mediakanalen, voeren van sollicitatiegesprekken, matchen van kandidaten op opdrachten.

Begeleiding van gedetacheerde consultants op projecten (fieldmanagement) waaronder het periodiek evalueren met de consultants en de opdrachtgevers, het voeren van jaarlijkse beoordelingsgesprekken en het bepalen van het opleidingsplan. Gemiddelde spam of control: circa 10 consultants.

Daarnaast gedurende een tweetal jaar de rol van Teamleider vervuld waarbij ik de directe leiding had over 3 Accountmanagers als gevolg van interne uitbreiding. Na het inkrimpen van het interne salesteam is deze leidinggevende rol komen te vervallen. De voornaamste taken waren de dagdagelijkse aansturing van het team, het bepalen van de individuele doelstellingen, het voeren van tussentijdse ontwikkelgesprekken en de jaarlijkse beoordelingsgesprekken. Verder fungeerde ik als bedrijfscoach ten aanzien van stagiaires en begeleidde ik hen tijdens hun stage.

Andere activiteiten:
• Schrijven van aanbestedingen
• Ontwikkeling website Arx Corporate Consultants
• Ontwikkeling en implementatie competentiemanagement

Gedurende mijn dienstverband bij Arx Corporate Consultants tevens parttime ingezet als Consultant op een aantal externe projecten.

December 2012 Consultant Business Development - Arx – Roda JC
Ingezet om het samenwerkingsverband tussen Arx Corporate Consultants en Roda JC mede vorm te geven. De samenwerking is gericht op het bewerken van de Duitse markt.
Werkzaamheden:
• Uitvoeren marktonderzoek
• Opstellen marktbewerkingsplan
• Doelgroepsegmentatie

Juli – oktober 2012
Consultant Business Development, Marketing & Sales bij Licom op detacheringbasis
Licom is een Sociale werkplaats en biedt passende arbeid aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.
Werkzaamheden: Uitwerken van een strategie ten einde nieuwe markten te bewerken inclusief de voorbereiding voor de uitvoering:
• Opstellen marktbewerkingsplan
• Doelgroepsegmentatie
• Ontwikkeling DM
• Opstellen draaiboek intern bedrijfsbezoek
• Schrijven van belscripts
• Opzet procesflow salesproces

2010 – 2012
Operationeel Manager - MeesterTalent, een initiatief vanuit Arx Corporate Consultants
MeesterTalent is een nieuwe organisatie die zich specialiseert in het werven & selecteren en detacheren van onderwijspersoneel, met name docenten, binnen het primair en voortgezet onderwijs.
Werkzaamheden: Opstellen Businessplan en marketing-, communicatie- en salesplan, uitvoeren marktonderzoek, ontwikkeling website, ontwikkeling selectie-assessment, ontwikkeling bekwaamheidsdossiers, inrichting payroll organisatie, opstellen functieprofielen, acquisitie schoolbesturen en docenten.

MeesterTalent is een nieuwe dienstverlening geïnitieerd vanuit Arx Corporate Consultants en is on hold gezet vanwege een gewijzigde prioritering.

2004 – 2005
Commercieel Medewerker - System Center Heerlen
Automatiseringsspecialist voor de notariële branche.
Werkzaamheden: Verantwoordelijk voor de commerciële ondersteuning vanuit de binnendienst: opstellen van offertes, maken van prijsberekeningen, opstellen van onderhoudsovereenkomsten, inkoop van software- en hardwareproducten, opstellen van procesbeschrijvingen, standaardiseren van documenten, coördineren van marketinguitingen en onderhouden van contacten met het reclamebureau.

2002 – 2004
Projectmedewerker - Gemeente Maastricht
Werkzaamheden: Verantwoordelijk voor algemene administratieve en organisatorische projectondersteuning, opstellen dienstverleningsovereenkomsten, opstellen van voortgangs- en managementrapportages, het onderzoeken en analyseren van klantbehoeften en –gedrag, opstellen analyserapporten, inrichten INK-managementmodel, benchmarking, opstellen afdelingsplannen.

2000 – 2002
Marketing Communications Executive - Tritone Telecom
Telecomprovider die binnen de Euregio telecomdiensten aanbiedt aan de zakelijke en particuliere markt.
Werkzaamheden: Opstellen marketingbeleid partnerkanaal (wederverkopers), opstellen marketingactiviteitenplan o.b.v. beschikbare budget, initiëren, coördineren, uitvoeren en optimaliseren van alle (marketing)communicatieactiviteiten ten behoeve van het partnerkanaal (wederverkopers) waaronder het opstellen van mailings, co-advertenties en nieuwsbrieven, en de ontwikkeling van gezamenlijke reclamecampagnes en onderhouden van de contacten met het reclamebureau, verantwoordelijk voor de organisatie van alle corporate events organisatiebreed (gemiddeld 10 beurzen per jaar, 4 dealertrainingen per jaar en een incentivecampagne en –reis). Andere activiteiten:
• Projectcommunicatie bij implementatie van CRM-systeem (interne communicatie over voortgang en organisatie productlaunch)
• (Mede)opstellen van extern communicatieplan en lid van het communicatieteam in verband met de overheveling van de dienstverlening van Tritone Telecom (o.a. schrijven persbericht/ selectie persmedia, communicatie met partnerkanaal)

1999 – 2000
Marketing & Sales Assistant - Tritone Telecom, Maastricht
Ingestroomd als Marketing & Sales Assistant bij Tritone Telecom en na een paar maanden doorgestroomd naar de functie van Marketing Communications Executive.
Werkzaamheden: Het verrichten van diverse ondersteunende werkzaamheden ten aanzien van de afdelingen Marketing & Sales en de Director Marketing, Sales & Customer Service. Andere activiteiten:
• (Mede)opzetten van klantendienst met als resultaat een versnelde doorlooptijd van de indienststelling van klanten (o.a. opzet procedures voor orderverwerking, planning en installatie van klantaansluitingen).

1998 – 1998
Officemanager - Professional Trainees
Intermediair voor SAP trainees
Werkzaamheden: Het ondersteunen van de MT leden en verantwoordelijk voor de communicatie richting sollicitanten en trainees

1997 – 1998
Event medewerkster - MECC Fit Events
Evenementenbureau voor bedrijven
Werkzaamheden: Het organiseren en uitvoeren van B2B evenementen; van eerste intake met de klant tot en met de facturering.

1996 – 1997
Sales-Secretaresse/ Office Manager - Hotel Mercure MAA
Hotel onderdeel van de Mercure groep
Werkzaamheden: Interne verkoop, en verkoop van het netwerk van Mercure Hotels in de Benelux aan prospects en algemene Officemanagement ondersteuning ten aanzien van de Salesmanager.

1995 – 1996
Administratief medewerker - Politie Geleen
Werkzaamheden: Verrichten van administratieve werkzaamheden, eerste aanspreekpunt voor bezoekers, opnemen van aangiftes, meldkamerwerkzaamheden.

Opleidingen en cursussen: 2013 – 2014 Open Universiteit
Master in Managementwetenschappen

2012 Open Universiteit
Coaching: een psychologisch perspectief (MSc level)

2012 Open Universiteit
- Kennismaking met Psychologie: Waarneming, Sociale Psychologie en Psychopathologie
- Groepsbesluitvorming – verhoog uw teamproductiviteit
- Dienstenmarketing: Diensten en marketing, Soorten diensten, Afnemersgedrag, Strategisch marketing management en Interne marketing

2011 – 2012 Personal Development Traject
Traject gericht op persoonlijke ontwikkeling & groei. Diverse trainingen gevolgd in dit kader.

2010 E3
Prince2 Projectmanagement Foundation
Gecertificeerd via Exin

2009 – 2010 Odygoss – IMK Opleidingen
Leergang Middle Management

2008 NCOI
Opleiding Leidinggeven en Management

2008 In-company training
Opfriscursus Zakelijk Engels

2005 Odygos
Training “Telefonische acquisitie & Verkopen en onderhandelen”

2001 – 2004 Hogeschool Zuyd
HEAO, Commerciële Economie (deeltijdopleiding)

1998 – 2000 ISBW Opleiding & Training
NIMA PR-A

1997 – 1997
LOI
Diploma PR en Voorlichting

1996 – 1997
Instituut Scheidegger
Secretariële opleiding

1989 – 1994
Scholengemeenschap Albert Schweitzer
HAVO

Overige informatie:

Rijbewijs: B

Eigen vervoer: Nee

Persoonlijke eigenschappen: Uitstekende netwerker, in staat om de juiste partijen bij elkaar te brengen, directe en duidelijke manier van leidinggeven, nieuwsgierig, creatief, doortastend, communiceert makkelijk op alle niveaus, zeer resultaatgericht, sterk analytisch vermogen, groot leervermogen, in staat om nieuwe materie en omgevingen zeer snel eigen te maken, geen 9 tot 5 mentaliteit.

Quote opdrachtgever: “voor maximaal rendement, plaats haar voor uitdagingen”.

Hobby's en interesses:

Gewenste contractvorm: Fulltime

Reageren op dit CV