CV Projectcoördinator / kwaliteitscoordinator Amsterdam


Persoonsgegevens:

Geslacht: Vrouw

Leeftijd: 61

Woonplaats: Amsterdam

Kennis, opleidingen en ervaring:

Opleiding: HBO/ HTS

Stages en werkervaring: Jan 15 – heden Gemeente (contract tot juli 2016)
Kwaliteitsmedewerker Wmo/Jeugd/ projectleiding
 ontwikkelen en actualiseren van (werk)processen om zorgen dat de transitie zal leiden tot transformatie;
 implementeren beleid en wet- en regelgeving, coachen van backoffice en zorgadministratie medewerkers;
 toezien op en bewaken van de kwaliteit van werkzaamheden en processen; het betreft administratieve processen zoals het opstellen van beschikkingen en opdrachttoewijzingen;
 uitvoeren van kwaliteitscontroles: het achteraf controleren van dossiers op recht- en doelmatigheid op basis van Wmo/Jeugd regelgeving en beleid;
 projectcoördinatie CAK en SVB - afstemmen van werkzaamheden tussen de uitvoering, het beleid en de administratieve ondersteuning;
 projectleiding: declaratie controle sociale domein.

april 13 – juli 14 William Schrikker Groep
Adviseur kwaliteit (door reorganisatie is deze functie per juli 2014 komen te vervallen)
 managementtool ontwikkeld met meetbare (be)sturingselementen (o.a. met KPI’s en risicoanalyse) voor management en directie;
 harmonisatie processen i.v.m. nieuwe Jeugdwet;
 probleemanalyse - verbetercyclus “leren van elkaar” bij calamiteiten en klachten;
 opstellen auditplan en uitvoeren interne audits (organisatie en scholing);
 procesbeschrijvingen aanpassen n.a.v. audits, metingen en analyses;
 uitvoeren van PRI’s en risicoanalyses m.b.t klachten en incidenten;
 coördineren en behouden van het HKZ certificaat en behalen certificaat voor gecertificeerde instelling (nieuwe normenstelsel jeugdzorg).

dec 11 – april 13 Zorgnet ThuisBest
Kwaliteitscoördinator/manager dagcentrum Palulu a.i.
 herstructureren P&C cyclus bij directie door implementatie eenduidige managementkwartaalrapportage(o.a. met KPI’s - hard en zacht);
 verbeteringen van procesbeschrijvingen n.a.v. audits, metingen en analyses;
 scholingsbeleid samen stellen en training gegeven (zorgleefplan en audit);
 behalen en behouden van HKZ certificaat;
 opstellen auditplan en uitvoeren interne audits (tevens bij onderaannemers);
 coaching medewerkers (4 fte) en coördinatie verbetertrajecten Dagcentrum.

mrt 11 – juni 11 Multimaatzorg
Zorgmanager Thuiszorg /kwaliteitsmanager: tijdelijke vervanging
 leidinggeven/coachen zorgadviseurs en administratieve medewerkers (8 fte);
 projectbegeleiding, advisering bij de ISO 9001 en HKZ certificering;
 maken van verbeterplannen t.a.v. opleidings- en arbobeleid;
 opstellen auditplan en uitvoeren interne audits.

okt 09 – okt 10 Stadgenoot – Amsterdam
Wegens een reorganisatie is de functie integraal komen te vervallen
Senior adviseur Interne audit, kwaliteits- en risicomanagement (woningcorporatie)
 advisering rondom projecten m.b.t. proces-, risico- en kwaliteitsmanagement;
 opstellen van een auditplan en uitvoeren van interne audits;
 uitvoeren van een integriteitrisicoanalyse en de uitvoering governance code (onderzoeken met aanbevelingen);
 controleren van processen en het bewaken van de AO/IC;
 adviseur bij verbeterprojecten op doelmatigheid en effectiviteit.

dec 02 – okt 09 Evean Zorg – Amsterdam en Purmerend
jan 09 – okt 09 Manager Facilitair Expertise Centrum
 opzetten en behalen ISO 9001 certificering - SCC facilitair bedrijf Evean West;
 leidinggeven aan projectmanagers (6 fte);
 ontwikkelen en opstellen beleid en harmoniseren HACCP richtlijnen;
 opstellen van begrotingen en periodieke financiële rapportages.

dec 02 – dec 08
Projectmanager kwaliteit, beleidsmedewerker (regio Amsterdam)
 voorzitten en (bege)leiden van diverse projectgroepen en (complexe) verbetertrajecten met o.a. multidisciplinaire teams (8-15 fte);
 ontwikkelen van beleid en het schrijven beleidsnotities (o.a. maatschappelijk jaarverslag);
 opzetten van diverse cliëntenparticipaties en het uitvoeren van klant- tevredenheidsonderzoeken;
 opzetten en borgen van diverse kwaliteitssystemen (HKZ, INK en IiP);
 beleid ontwikkelen n.a.v. uitkomsten RI&E;
 coachen kwaliteitsfunctionarissen (4 fte);
 ontwikkelen opleidingsaanbod en geven van trainingen;
 opstellen auditplan en uitvoeren interne audits;
 managen, behalen en behouden van een multi-site certificeringstraject;
 doelen en KPI’ s en KSF ontwikkelen voor toetsing Planning en Control cyclus.

nov 03 - juni 04
Projectmanager Zorgbemiddeling
 opzetten nieuwe afdeling - centraal loket voor cliënten Evean breed voor alle cliënten en alle zorgvragen;
 stroomlijnen van indicaties en invoering AWBZ-brede zorgregistratie;
 voorzitten en leiding geven aan de projectgroep (8 fte).

jan 05 – dec 08
Vice-voorzitter Ondernemingsraad Evean Zorg Amsterdam

mrt 02 – nov 02
Amsterdam Thuiszorg - Amsterdam
Regionaal Opleidingscoördinator
 leidinggeven/coachen van praktijkbegeleiders en leerlingen (6 fte);
 organiseren en afstemmen opleidingsbeleid Thuiszorg Amsterdam Noord;
 voortgangsgesprekken met o.a. zorgmanagers, regiomanager, ROC’s.

nov 97 – mrt 02
Zorggroep Almere

dec. 98 – mrt 02
Cursuscoördinator
 ontwikkelen en organiseren trainingen/cursussen met bijbehorende evaluaties;
 GVO adviseur;
 leiding geven aan medewerkers (2 fte);
 ontwikkelen van cursusmateriaal en draaiboeken i.s.m. docenten;

okt. 98 – okt. 99
Projectcoördinator Stichting Orfeus (automatiseringsprogramma voor verloskundige)
 acquisitie en PR;
 leiden van de projectgroep (verloskundigen en zorgverzekeraars);
 opstellen van begrotingen en periodieke financiële rapportages.

nov. 97 - nov. 98
Medewerker afdeling P&O
 voeren van arbeidsvoorwaardengesprekken en opstellen van arbeidscontracten;
 ontwikkelen en organiseren van diverse trainingen implementatie ARBO beleid;
 het toetsen en vernieuwen van het kwaliteitshandboek P&O.

mrt ‘97 – dec ‘97
Projectcoördinatie diverse projecten
Studio Y Architecten bureau
 opzetten kantoorautomatisering, opstellen financiële rapportages.
LOKV / Platform Kunsteducatie
 projectleider Jan-Kassies Prijs (prijs voor kunsteducatie).
Zorggroep Almere
 harmoniseren contracten externe huurders.

1987 t/m 1998
Medewerker van de UITMARKT in Amsterdam

jan ‘93 - mrt ‘97
Het Muztheater (prof. Theatergezelschap - voorstellingen voor jongeren)
Acquisitie en educatiemedewerker
 acquisitie: theaters, gemeentes, (kunst) vorming centra en voortgezet onderwijs;
 ontwikkelen publiciteitsmateriaal, educatieve projecten en educatief materiaal.

jan ‘86 - dec ‘92
Stichting JAM (professionele en amateuristische kunstbeoefening in Amsterdam).
Stafmedewerker ;
 cultuurbeleid bepalen i.s.m. stadsdeelraden Amsterdam;
 leiding geven aan medewerkers (gedurende projecten);
 advisering, bemiddeling en begeleiding van theatervoorstellingen;
 ontwikkelen van diverse brochures met aanbod voor instellingen en scholen van jeugd- en jongerentheater en amateuristische kunstbeoefening;
 organiseren van grote (kunst)activiteiten in Amsterdam.

aug ‘85 - dec ‘86
Nederlands Instituut voor Kunst in Onderwijs en Samenleving (NIKOS).
Stafmedewerker
 adviseren instellingen, scholen en opstellen van brochures m.b.t. theateraanbod;
 begeleiden van buitenlandse theatergezelschappen.

Opleidingen en cursussen: 1991 - 1992 Organisatie en beleid (UVA) (geen diploma)
1981 - 1985 HBO Sociale Academie De Karthuizer te Amsterdam
1974 - 1981 HAVO te Amsterdam.

Cursussen
2016 Persoonlijk leiderschap (West Friesland Academie)
2014 Lead Auditor – ISO 9001:2008 (Lloyds)
2012 Workshop risicomanagement (HKZ)
2011 Training Orange Belt – Lean Six Sigma (UNC)
2010 Training risicomanagement (KPMG)
2009 - 2010 Integriteit bij Woningcorporaties, Benchmarking en Visitaties (SOM)
2009 Workshop risicomanagement (NAR)
2008 Projectmanagement (De Baak)
2006 - 2007 Workshops en Intervisie Verantwoorde zorg (NVKZ)
2006 - 2007 Interne auditor (Lloyds)
2004 Opvang na ingrijpende gebeurtenissen (Module Train de trainer - AMC)
2003 Training kwaliteit (Bureau Ruisendaal)
1999 - 2002 Diverse Trainingen en cursussen: zoals "Train-the trainer Employability", “Presentatie en Communicatie”, “Projecten en netwerkrelaties” en "Onderhandelen" (FNV Format)

Overige informatie:

Rijbewijs: A

Eigen vervoer: Ja

Persoonlijke eigenschappen: Als bruggenbouwer heb ik ruime ervaring in het creëren van breed draagvlak voor beleid en kwaliteit binnen uiteenlopende organisaties in het sociale domein. Mijn expertise en analytische vermogen zet ik in bij het verbeteren, innoveren en (her) inrichting van processen. Vanuit een gedeelde verantwoordelijkheid laat ik mensen excelleren, waarbij ik gebruik maak van mijn creativiteit en enthousiasme.

Hobby's en interesses: Hobby’s koken, wandelen, lezen, musea en buitenlandse steden bezoeken.

Gewenste contractvorm: Fulltime

Reageren op dit CV