CV Manager Operations Logistics Customer Services Amsterdam


Persoonsgegevens:

Geslacht: Man

Leeftijd: 66

Woonplaats: Amsterdam

Kennis, opleidingen en ervaring:

Opleiding: HBO/ HTS

Stages en werkervaring: 2014 - 2019 Manager Airport Services
El Al Israel Airlines, Amsterdam Airport
Responsible for the daily operation and supervision of Business Partners.
2010 - 2014 Boardmember Schiphol Airline Operators Committee (SAOC) , Amsterdam Airport.
2005 - 2012 General Manager Airport Operations and Cargo
United Airlines , Amsterdam Airport.
Improved engagement of employees due to cross functional training.
My station had the highest European Customer Satisfaction rating.
Reduced the check-in process time by 33% within 6 months.
Introduced new performance management systems to track my station performance.
Participated in new Airport Projects in order to improve Customer Experience.
Projectmanager of several projects in order to enhance Customer Satisfaction.
Created continual improvement of yearly performance scores and service basics.
Managed to save 30% on manpower costs.
Achieved lower rates for contracts with vendors.
Ultimate responsibility for the handling of the aircrafts of United Airlines at Amsterdam Airport.
Building and managing of the yearly budget. Always managed to stay under budget.
Managed staffing forecasts and resource requirements.
Provided guidance and supervision of contracted handling agents working in different locations.
Reponsible for performance management and ongoing professional development support of direct reports
and vendor reports.
Recruitment of new employees.
Maintained a strong working relationship with other airlines / airport authorities / vendors / governmental authorities and internal divisions.

Mijn initiatief tot het geven van workshops en het multi-funktioneel opleiden hebben ervoor gezorgd dat de betrokkenheid van de werknemers, het ziekteverzuim en de resultaten verbeterd zijn.
Onder mijn leiding is de score van het klantvriendelijkheidsonderzoek tot de hoogste van Europa gestegen. Dit is bereikt door een diepgaande analyse van de resultaten, mijn voortdurende aandacht voor kansen tot verbetering en een toename in de betrokkenheid van de werknemers.
Als leider van een Lean Six Sigma projekt is de check-in wachttijd met 33% verbeterd.Invoering van een performance management systeem ter verbetering van de resultaten. Leider van projecten ter verbetering van de klanttevredenheid. De resultaten zijn elk jaar verbeterd.
Ervaring met het leidinggeven aan supervisors, teams, teambuilding en het ontwikkelen van talent.
Handhaving van een goede werkrelatie met andere luchtvaartmaatschappijen, luchthavenautoriteiten, zakenpartners, overheidsinstanties en interne afdelingen.
Verantwoordelijk voor het opstellen en de uitvoering van het jaarbudget.
Management van kontrakten, het geven van richtlijnen en het houden van toezicht op zakenpartners.
Ervaring met aanbesteding en de werving en selectie van personeel.

Opleidingen en cursussen: Lean Business Strategy
Schiphol Group

Lean Six Sigma Green Belt +
Celerant , Schiphol Group.

Certificates Airport Operations
United Airlines, Chicago
Management Skills, Finance, Customer Services, Ground Security, Safety, Interview Skills, Training Skills, Performance Management

Master’s Education Social Anthropology.
University of Nijmegen, Holland / Catholic University (KUL) of Lublin, Poland

Bachelor’s Degree Social Anthropology
University of Nijmegen, Holland

Air Fares and Ticketing ; Advanced Level
World Travel School, The Hague.

Dutch State Qualification in Tourism ,SVATOR/SEPR
LOI,Leiden

Teacher Polish Ethnography and Dance
Ministry of Art and Culture and the University Mari Curi Sklodowska of Lublin, Poland
Pedagogy, Music, Ethnography, Dance, History, Language, Choreography

Teacher International Dance
Ministry of Culture and Science, Holland

Overige informatie:

Rijbewijs: A

Eigen vervoer: Nee

Persoonlijke eigenschappen: Core Competencies :
Continuous improvement, guarding progress, innovation, criticism, analysis, creativity, result driven, cost savings, decisiveness, teamplayer, self confidence, perseverance, self-control, adaptability, flexibility, empathy, honesty, reliability, coaching and development, employee recognition, stress proof, enthusiasm

Specialties :
Customer Experience Management, Operational Management, Performance Management, Airline Airport Operations, Airport Services, Vendor Management, Lean Business Strategy, Training.

Hobby's en interesses:

Gewenste contractvorm: Parttime

Reageren op dit CV