CV HR Manager Amsterdam


Persoonsgegevens:

Geslacht: Man

Leeftijd: 66

Woonplaats: Amsterdam

Kennis, opleidingen en ervaring:

Opleiding: Universitair

Stages en werkervaring: Feb 2010 – Mei 2010
Unigarant BV
Interim Senior HR Business Partner
Voor de periode van twee maanden de functie van HR Business Partner vervuld tot aan de aanstelling van de nieuw geworven collega. Ik was verantwoordelijk voor de business units Sales en Finance.

Verantwoordelijkheden:
• Ontwikkelen van het Werving & Selectiebeleid
• Managen van hr werkzaamheden
• MT lid van de business units
• Adviserende rol naar de MT’s
• Werving & Selectie van Nieuwe medewerkers


Jan 2009 - Sept 2009

Ministerie LNV
Senior HR Adviseur
Functie:
SR HR Adviseur bij het Ministerie met als opdracht het begeleiden en volbrengen van de opgelegde reorganisatie. Doelstelling is het aantal fte’s terug te brengen van 375 naar 225. Verder ondersteuning bieden in het uitbesteden van werkzaamheden van de IT afdeling aan Capgemini.

Verantwoordelijkheden:
• Ontwikkelen van herstructureringsbeleid
• Participeren in de diverse beleidsteams
• Managen van de werkzaamheden van het HR Team
• Lid van het HR MT
• Contactpersoon voor de departementale OR
• Begeleiden van het aantal medewerkers van 378 fte’s naar 225 fte’s
• Adviserende rol naar het MT m.b.t. het herindelen van de teams


Sept 2007 – 15 Nov 2008

LexisNexis Univentio Benelux BV, onderdeel van Reed Elsevier
Interim HR Manager
Functie:
De rol van Business partner vervullen met als opdracht het opzetten van een HR afdeling voor de Benelux en zorgdragend voor het integreren van Univentio binnen de Benelux organisatie. Om de integratie en samenwerking zo goed mogelijk te laten verlopen heb ik een integratieplan ontwikkeld met daarin SLA’s opgenomen.
Verantwoordelijkheden:
• Opzetten HR Afdeling Benelux
• HR due diligence uitvoeren
• Ontwikkelen van een HR Beleidsplan
• Expats regelingen Sociaal en de 30% regeling.
• Begeleiden van Expats
• Internationale en nationale werving & selectie
• Opzetten van SLA’s voor een goede samenwerking met Reed Elsevier
• Opzetten van een rapportagelijn naar UK Head Quarter
• Integreren Sales afdeling België en Nederland
• Budget verantwoordelijk
• Verantwoordelijk voor Benelux recruitment
• Lid van het MT


February 2007 – Sept 2007
Reed Business, onderdeel van Reed Elsevier
Interim HR Manager
Functie:
Verantwoordelijk voor 13 business units inclusief 1 internationaal bedrijfsonderdeel.
Herprofilering van de functie door als HR business partner te acteren. Verder heb ik in opdracht van UK management onderzocht als een Benelux HR afdeling levensvatbaar is voor LexisNexis het internationale onderdeel dat is Nederland is gevestigd.

Verantwoordelijkheden:
• Coaching managers
• Ontwikkelen en implementeren van HR beleid
• Uitvoeren van HR due diligence
• Uitwerken van een werving & selectie marketing plan
• Verantwoordelijk voor 13 Business Units
• Werving & Selectie
• Begeleiden van PDP


September 2006 – Dec. 2006
Ouderschapsverlof




Feb. 2006 – Aug 2006
Computer Associates BV
Interim Manager Human Resources Nederland
Functie:
Interim Manager ter vervanging van zwangerschap/ziekte. Computer Associates (CA) is een internationaal bedrijf gespecialiseerd in het ontwikkelen en verkopen van security software voor computers. Wereldwijd werken er 15.000 medewerkers bij dit bedrijf.

Verantwoordelijkheden:
• Ontwikkelen van hr –beleid met betrekking tot ziekteverzuim
• SOX (Sarbanes Oxley) herziening van de procedure
• ontwikkelen recruitment marketing plan
• Coaching Manager
• Verantwoordelijk voor de gehele hr administratie en de mutaties voor de salarisadministratie


Maart 2005 – Dec 2005
Gouden Gids Nederland BV
Interim Manager Human Resources
Functie:
Gouden Gids Nederland is een bedrijf dat gespecialiseerd is het verkopen van advertenties voor bedrijven. Het adverteren kan zowel online of in de bekende gele gids. Ik heb als opdracht meegekregen om de hr afdeling te herstructureren en met het nieuwe team de sales afdeling om te vormen van een marktgerichte naar een segment gerichte organisatie. De organisatie heeft een totaal aantal medewerkers van 730

Verantwoordelijkheden:
• Herstructurering HR- Afdeling
• Ontwikkelen HR beleid voor de periode 2005- 2007
• Faciliteren in het opzetten van een online sales afdeling
• Coaching
• Vernieuwen ven performance management
• Expats regelingen Sociaal en de 30% regeling.
• Begeleiden van Expats
• Internationale en nationale werving & selectie
• Lid MT
• Leidinggeven aan een team van 14 leden
• Budget verantwoordelijk


Aug 2004 – Jan 2005
Computer Associates BV
Interim Manager Human Resources
Functie:
Interim Manager ter vervanging van zwangerschap/ziekte. Computer Associates (CA) is een internationaal bedrijf gespecialiseerd in het ontwikkelen en verkopen van security software voor computers. Wereldwijd werken er 15.000 medewerkers bij dit bedrijf.

Verantwoordelijkheden:
• Review van het HR-beleid
• Implementatie SOX (Sarbanes Oxley)
• Werving & Selectie
• Coaching Managers
• Verantwoordelijk voor de gehele hr administratie en de mutaties voor de salarisadministratie


May 2004- Aug 2004
Dell Nederland BV
Interim manager HR - Benelux
Functie:
Dell is een bedrijf dat gespecialiseerd is in het ontwerpen en ontwikkelen van PC’s en aanverwante producten met als doel deze via de online methodiek te verkopen.
Mijn taak bestond uit advisering van het Business Unit MT en medewerkers op het gebied van HR beleid, PDP en het verrichten van de HR administratie voor de Benelux organisatie.

Verantwoordelijkheden:
• Werving & Selectie zowel national als internationaal
• Informatie en adviesverstrekking aan medewerkers
• Rapporteren aan HR UK
• Internationale werving & selectie
• Verandwoordelijk voor expats regelingen, Sociaal en de 30% regeling

Oct 2003 – April 2004
Vengroff, Williams & Associates, Inc.
Interim Human Resource Manager Europe
Functie:
Vengroff, Williams & Associates, Inc (VWA) is een internationale Americaans bedrijf gespecialiseerd in Asset en Credit Management. Naast het hebben van eigen kantoren zijn er nauwe samenwerkingsverbanden met grote bedrijven als Disney en Cisco Systems.
Als Interim Human Resource Manager Europe heb ik de opdracht gekregen om in Nederland een hoofdkantoor Europa op te zetten en in 7 andere landen een dependance te openen.

Verantwoordelijkheden:
• Opzetten van een Hoofdkantoor Europa
• Samenwerking verbreden met Eanrst & Young
• HR due diligence uitvoeren
• Alle werving selectie voor europa uitvoeren
• Integreren van credit afdelingen van Disney en Cisco Systems binnen VWA
• Ontwikkelen van HR beleid
• Ontwikkelen van een europees HR handboek
• Member of MT
• Budget verantwoordelijk.
• Expats regelingen Sociaal en de 30% regeling.
• Begeleiden van Expats
• Internationale werving & selectie
• HR verantwoordelijk voor de Benelux, Duitsland, Frankrijk, Engeland, Italië en Scandinavië.



Oct 2002 – Sep 2003
Magnafarma BV (Pharmaceutical Company)
HR manager
Functie:
Magnafarma BV is op één na het grootste productie farmaceutisch bedrijf in Nederland. Zij is gespecialiseerd in het vervaardigen van medicatie voor de nationale en internationale markt.
Als HR manager heb ik de taak om de hr afdeling te herstructureren en samen met het management te kijken naar mogelijkheden om de productie processen beter te stroomlijnen. Verder is aan het MT de opdracht gegeven om de arbeidsomstandigheden binnen de organisatie naar een beter niveau te brengen.

Verantwoordelijkheden:
• Lid van het MT
• Herstructureren van de hr afdeling
• Leidinggegeven aan 17 medewerkers
• Ontwikkelen en implementeren van hr beleid
• Contact persoon voor de OR
• Lid van het onderhandelingsteam met de vakbonden
• Budget verantwoordelijk
• Opzetten van een goed hr rapportagesysteem
• Coaching Managers
• Implementatie van Cultuurveranderingsprocessen
• Implementatie van PDP


Aug 2001 – Sep 2002
Interpay Netherlands BV
HR Manager Credit Card Unit
Functie:
Interpay is gespecialiseerd in het verwerken van alle financiële gegevens binnen Nederland en de van uit Nederland gedane internationale transacties.
De International Credit Card Divisie (ICP) is de specialist op het gebied van Credit Card transacties. Als HR manager van ICP, heb ik de na volgende verantwoordelijkheden gehad.

Verantwoordelijkheden:
• Ontwikkelen van hr ondersteunende beleidsactiviteiten
• Contactpersoon voor de OR en Vakbonden met betrekking tot ICP ontwikkelingen
• Lid van het MT
• Lid van het projectteam dat via de Hay methodiek het aantal functies terug heeft weten te brengen van 390 naar 94
• Leidinggegeven aan een team van 3 medewerkers
• Werving & selectie
• Coachen van manager


Oct 1994 – July 2001
Arbeidsvoorziening Rijnstreek
Bedrijfsadviseur
Functie:
Arbeidsvoorziening is een organisatie dat gespecialiseerd is in het begeleiden van werkloze werkzoekenden naar een baan op de arbeidsmarkt. Tevens heeft zij ook een gespecialiseerde afdeling die het Midden & Kleinbedrijf adviseert op alle gebieden die betrekking hebben op Human Resource managent.



Verantwoordelijkheden:
• Ontwikkelen van hr ondersteunende beleidsactiviteiten voor bedrijven binnen mijn portfolio
• Werving & Selectie
• Scholing van personeel via Arbeidsvoorziening
• Advies rol m.b.t. veranderingsprocessen
• Advies m.b.t. ontslag mogelijkheden via Arbeidsvoorziening
• Advies m.b.t. trainingen via Arbeidsvoorziening


May 1977 – Sep 1994
Diverse bedrijven
Administratiefmedewerker/Teamleider
Functie:
Ik heb gedurende de periode 1977-1994 voor diverse bedrijven gewerkt als administratiefmedewerker en Teamleider. De bedrijven waar ik voor heb gewerkt zijn onder andere Fokker, Lucht & Ruimtevaart Laboratoruim, Uitzendbureau Start Memorex Telex en de Surinaamse TV Stichting.

Verantwoordelijkheden:
• Administratie
• Werving & Selectie
• Leiden van kleine teams
• Advisering van de diverse teamleiders
• Rapportage aan het management



Opleidingen en cursussen: Sept. 1998 – June 2000



Sept.1988 - May 1993

Vrije Universiteit Amsterdam (COM)
Cultural Organisation & Management

H.B.O. Personeel & Arbeid


trainingen:
Loonadministratie, Praktischebedrijfsvoering, Leidinggeven en Samenwerken, Commerciële dienstverlening, Voeren van functioneringsgesprekken, Gespreks en Onderhandelingstechnieken, Functie & Functiewaardering, Excel, Word for Windows, Peoplesoft, SAP HR.

Overige informatie:

Rijbewijs: B,E

Eigen vervoer: Nee

Persoonlijke eigenschappen: Goede sociale en communicatieve vaardigheden, flexibele, houdt van werken in multidisciplinaire teams, coachen van medewerkers en managers met betrekking tot het inzetten van HR instrumenten. Verder ben ik een resultaatgedreven persoon met een sterk oog naar de bedrijfsprocessen. Ik functioneer verder het best als er in mij werk voldoende uitdagingen liggen.



Hobby's en interesses:

Gewenste contractvorm: ZZP-er

Reageren op dit CV