CV inburgeringsconsulent Amsterdam


Persoonsgegevens:

Geslacht: Man

Leeftijd: 72

Woonplaats: Amsterdam

Kennis, opleidingen en ervaring:

Opleiding: HBO/ HTS

Stages en werkervaring: Werkervaring.

Januari 2010 – Juni 2010 : stage bij Instituut Oranje, in het kader van een post HBO-opleiding
‘Inburgeringsconsulent’. Het Instituut leidt op voor alfabetiserings-, inburgerings- en staatsexamen in het kader van de Wet Inburgering. Ik fungeer als vraagbaak voor cursist, leg klassikaal de eisen uit voor het Inburgeringsexamen, voer intakegesprekken met nieuwe cursisten, signaleer uitval en neem zo nodig contact op, begeleid cursisten bij hun portfolio, neem proefexamens portfolio af en vervul administratieve taken ( facturering ).

Maart 2009- heden : actief als ZZP’er.
- Financieel-administratieve begeleiding en ondersteuning diverse eenmansbedrijven.

2007 – 2009 : Stichting Impuls, welzijnsinstelling te Amsterdam – West.
- alle voorkomende werkzaamheden als coördinator op financiële administratie ; eerste
aanspreekpunt voor controlling.
- aansturing en coaching medewerkers.
- het verwerken van subsidiebeschikkingen in een voor de administratie adequate vorm.
- initieren en indien van toepassing uitvoeren van voorstellen ter vereenvoudiging en automatisering
van administratieve processen.
- liquiditeitsprognose, balansdossiers, afschrijvingen, huuradministratie.

2000-2006 : Clockwork / Ordina, internetbedrijf / automatiseerder.
- projectadministratie.
- uitgebreide management rapportages m.b.v. Excel.
- belastingaangiftes, beheer verzekeringen.
- administratieve inrichting.
- saldoverklaringen (balansspecificaties) voor jaarrekening.
- participatie in begrotingsoverleg, bewaking begroting.
- betalingsverkeer, debiteuren- en crediteurenbeheer.
- voorbereiden en begeleiden van digitale verwerking kostenfacturen.

1998 - 2000 Houthandel Van de Vijsel, groot- en detailhandel in hout- en dhz producten. Verantwoordelijk voor de gehele financiële administratie, m.u.v. salarisadministratie :
- belastingaangiftes.
- kostprijsberekeningen m.b.t. renovatieprojecten.
- betalingsverkeer, debiteuren- en crediteurenbeheer.
- voorbereidingen m.b.t. samenstelling jaarrekening (balansdossiers).

1997-1998 Zorgcentrum De Open Hof. Verantwoordelijk voor ontwikkelen rapportages en behulpzaam bij de financiële administratie
- ontwikkelen en uitvoeren van tijdregistratie-systeem inzake uren thuiszorg.
- saldoverklaringen balansrekeningen.

1996-1997 Pathé Cinema’s. In 1e instantie verantwoordelijk voor opzetten en beheren van de administratie van Movieworld Scheveningen, een megabioscoop opgezet door Warner Bros. De administratie helpen inpassen in die van Pathé, die de bioscoop overnam.

1995 American Express. Administratieve taken m.b.t. de afstemming van tussenrekeningen. Werkbeschrijvingen opstellen i.v.m. verplaatsing werkzaamheden naar Brighton.

1993-1994 Postbank ING. Stroomlijnen diverse administratieve taken mbv Lotus en Dbase. Samenvoegen van de huuradministraties van NMB en Postbank n.a.v. fusie.

1992 Jellinek kliniek. Taken m.b.t. administratieve reorganisatie, saldoverklaringen grootboekrekeningen.

1991-1992 Delta Lloyd. Afstemmen tussenrekeningen, buitenlands betalingsverkeer.

1990-1991 De Nederlandsche Bank. Administratieve verwerking van de interne aanvragen hard- en software.

1990 Pierson, Heldring & Pierson. Administratieve afhandeling van dagafschriften.

Opleidingen en cursussen: Opleidingen en cursussen.
2010 – certificaat Inburgeringsconsulent
1991 - SPD ( bedrijfseconomie en bedrijfscalculatie )
1989 - MBA ( middelbare bedrijfsadministratie )
1988 - PD ( praktijkdiploma )
‘75 - ‘83 - Sociale geografie ( wo )
‘72 - ‘73 - Economie ( wo )
‘65 - ‘71 - HBS - A

Overige informatie:

Rijbewijs: B,E

Eigen vervoer: Nee

Persoonlijke eigenschappen:






Hobby's en interesses:

Gewenste contractvorm: Fulltime

Reageren op dit CV