CV marketing manager Amsterdam


Persoonsgegevens:

Geslacht: Man

Leeftijd: 52

Woonplaats: Amsterdam

Kennis, opleidingen en ervaring:

Opleiding: Universitair

Stages en werkervaring: Profiel:
Ervaren allround marketer met brede achtergrond in marketing en business development in IT en Communicatie markten. Resultaat gedreven door pragmatische en creatieve aanpak, zelfstandig opererend of als onderdeel van een groter team.

Marketing Manager Enterprise Customer Base Portfolio (Nederland)


Augustus 2008 tot heden
• Implementatie van de marketing strategie voor beheer van de levenscyclus van zakelijke klanten
o Definiëren van de benaderingsregels en campagne voering die resulteerde in een verhoogde penetratie van nieuwe produkten en diensten en de dialoog en klantinteractie heeft verhoogd.
o Initiëren van nieuwe programma’s en multichannel communicatie die buiten het behoud van klanten en verhogen van de klanttevredebheid, tevens een significant kostenbesparing en verhoogd efficiency hebben opgeleverd.
• Definieren van nieuwe Product/Markt combinaties en special promotionele activiteiten voor doelgroepen tezamen met Pricing en product management
o Onderdeel van het category team die succesvol het nieuwe Mobiel Breedband portfolio heeft geïntroduceerd.
o Tarief en investeringsstrategie voor Voice en Data proposities in de Vodafone Telesales kanalen
• Marketing afgevaardigde Vodafone klanttevredenheids programma
- Onderdeel van team rond Customer Delight programma, waarin de oorzaken voor slechte klantervaringen worden geaddresseerd om churn tegen te gaan.
• Managen van de klantenbase
- Geeft leiding aan interdepartmentale overleg waarbij input wordt omgezet in initiatieven ter verlaging van de churn en verhoging van het aantal verlengingen binnen de Vodafone klantenbase. Regelmatige updates aan het management van status en geboekte resultaat van acties.

Dell Marketing Manager Non/Profit segment (België, Nederland)
DELL

September 2007 tot augustus 2008
• Formuleren Marketing strategie en implementatie van het complete Dell portfolio in de Zorg-, Educatie- en overheidsmarkten in de Benelux.
- Positionering Dell in doelsegmenten door gedifferentieerde oplossingen.
• Relatie management met belangrijke verticale partijen in de zorg, onderwijs en overheidsmarkt door gedeelde marketing activiteiten en account-planning.
• Ondersteuning verkoopafdelingen middels klantbezoeken en het bieden van de benodigde tools en trainingen

Business Manager Workstation (Europa, Midden Oosten en Afrika)
DELL

April 2005 tot september 2007
• Verantwoordelijke strategie en omzet Dell zakelijke werkstation oplossingen in Europa, Midden Oosten en Afrika.
- Lange termijn marketing plan tezamen met regionale product-managers.
- Updates Sales meetings omtrent resultaten en winstgevendheid van de Dell Werkstation productlijn en groeimogelijkheden in de lokale markten
- Opportunity management door analyse van afzet en markt-ontwikkelingen
• Relatie management met belangrijke verticale software en hardware partijen in de grafische markt, middels gedeelde marketing activiteit en account-planning.
- Co-ordineren van marketing funding, deelname aan industrie events, i.e. sales programmas en het bundelen van produkten.
• Portfolio Marketing
- Differentiëren van oplossingen op basis van industrie en Dell imago.
• People Manager van 1 product-manager in Bratislava, Slovakije.
- Coaching, en zorgdragen voor verdure ontwikkeling
• Planning en beheer van product levenscycli tezamen met andere afdelingen, zoals Product group, Pricing, Logistiek
- Input verkoop en forecasting van ontwikkeling tot uitfasering van produkt.
- Ondersteuning lokale product managers in de regio door klantbezoeken en het bieden van de benodigde tools, workshops en trainingen


Product Marketing Manager Clients (België, Nederland)
DELL

Maart 2002 tot april 2005

• Marketing en ontwikkeling van Dell Notebooks, desktops en werkstations.
- Planning en activiteiten ter realisatie van doelstellingen op omzet, marge, marktaandeel en de juiste product mix.
• Customer Base management
- Leiding over klanttevredenheidsplan voor zakelijke klanten ten tijde van kwaliteitsproblemen met de Dell notebook produktlijn.
• People Manager van 1 product-manager in Brussel.
- Coaching, en zorgdragen voor verdere ontwikkeling
- Ondersteuning lokale product managers in de regio door klantbezoeken en het bieden van de benodigde tools en trainingen

Marketing Manager SW, Randapparatuur & Services (België, Nederland)
DELL
April 2001 tot februari 2002

• Marketing en ontwikkeling van Dell’s randapparatuur, software en services.
- Planning en activiteiten ter realisatie van doelstellingen op omzet, marge, marktaandeel en product mix.
- Specifieke klantenmaterialen, waarin tezamen met partners de Dell produkten als oplossingen worden gepositioneerd.
• Product Manager
o Deskundige op het vlak van alle produkten en technologiën in het portfolio
• People Manager van 1 product-manager in Brussel..
- Coaching, en zorgdragen voor verdure ontwikkeling


Business Manager Randapparatuur en Software (Noord Europa; België, Nederland, Noorwegen, Denemarken, Zweden, Finland)
DELL
Februari 1999 tot april 2001:

• Verantwoordelijke strategie en omzet Dell Randapparatuur en Software in Noordeuropese regio
- Lange termijn marketing plan tezamen met lokale marketing teams.
• Functioneel manager van 6 product-managers in de Noordeuropese regio.
- Gaf functionele leiding aan 6 Product Managers
- Gezamelijke planning, Wekelijkse conference calls, klantbezoeken
• Relatie management met belangrijke Europese hardware en software partijen, middels gedeelde marketing activiteiten en account-planning.

Product Manager Randapparatuur, en terugname programma (België, Nederland)
DELL

December 1997 tot februari 1999:
• Marketing en ontwikkeling van Dell’s randapparatuur, software en services.
- Planning en activiteiten ter realisatie van doelstellingen op omzet, marge, marktaandeel en product mix.
- Specifieke klantenmaterialen, waarin tezamen met partners de Dell produkten als oplossingen zijn gepositioneerd.

• Lancering en ontwikkeling Asset Recovery program t.b.v. milieuwetgeving
- Marketing van oude PC en monitor terugname programma
- Ondersteuning van verkoopafdeling in Bids en klantenbezoeken

Opleidingen en cursussen: Marketing Certificeringen:
• NIMA -- European Marketing Certificate (April 2004)
• NIMA -- C1 & 2 (NCOI) (April 2003)
• NIMA – A and B Marketing (NCOI) (Juli 2001)

Overige informatie:

Rijbewijs: B

Eigen vervoer: Nee

Persoonlijke eigenschappen: Veelzijdig
Strategisch en hands-on
Internationaal geörienteerd
Technoly savvy
Goede teamspeler

Hobby's en interesses:

Gewenste contractvorm: Fulltime

Reageren op dit CV