CV marketing, communications events and PR Amsterdam


Persoonsgegevens:

Geslacht: Vrouw

Leeftijd: 46

Woonplaats: Amsterdam

Kennis, opleidingen en ervaring:

Opleiding: HBO/ HTS

Stages en werkervaring: Loopbaan
Augustus 2010-heden
1. Freelance PR& Communications adviseur/projectmanager
Media generatie voor de najaarscampagne ism het klimaatverbond. O.a. via de Telegraaf, Metro, Spits, NL20 &70, BNR en diverse lokale media is aandacht gerealiseerd. ( De campagne houd de warmte binnen is n.a.v. deze actie door media PVDA en D66 opgepikt).
Guerrilla actie en media aandacht voor het benefietgala van het Rode Kruis.
Met meerdere partijen op gebied van duurzaamheid diverse communicatie, media en PR acties en strategieën vormgegeven, doorontwikkeld en gerealiseerd.
Nieuwe StoereVrouwen initiatieven & strategie ontwikkelen. Zowel concept uitwerking als look and feel van de PR strategie.
De gehele persbenadering & vormgeving opzetten , persberichtend schrijven, persacties bedenken, event management.
Social media ism Oxfam Novib en de 1% club voor StoereVrouwen opzetten en optimaal benutten.
Sponsor en vrijwilligerswerving.

2. Freelance brand concept interior & communications advies om het vergadercentrum Oudlaen te Utrecht een nieuwe identiteit mee te geven. Op marketing, communicatie en design niveau- creative advisement.

Januari 2010-september 2010
Freelance communicatie & branding strategie & ontwikkeling voor bedrijven en particulieren waaronder o.a. voor xs2care, jongeren coaching bedrijf.

Januari 2010-augustus 2010 Freelance brand concept & projectmanager
Ism. Shadow Design Teeuwen, design bureau projecten te Amsterdam.
1. Als projectmanager een nieuw inrichtingsconcept neerzetten aansluitend op het communicatie concept van Q-MUSIC.
2. Voor een startend ondernemen effectief design begeleiding en marketing uitstraling.

2009- 2010 Consultancy communications & projects voor de opleiding Leisure Management (Events- kunst en cultuur- citybranding/ Willem de Kooning academie te Rotterdam. Opdracht semi overheid).
• Trend forecasting ontwikkeling voor het vak eventmanagement en MVO- maatschappelijk verantwoord ondernemen.
• Binnen het genootschap van eventmanager als begeleider van studenten de eventgame begeleid en gewonnen: case pink ribbon en KWF kankerbestrijding. Opdracht marketing en event op een nieuwe vernieuwende manier vorm geven en gedurende een traject van 2 jaar op de kaart zetten.
• Diverse interne en aan externe events/communicatie van strategie , adviesrapport, concept,ontwikkeling, budget & uitvoer.
• Voor Events- Kunst & Cultuur- City Branding richtingen onderzoek, communicatie en adviesplan gemaakt voor het praktijkonderwijs. Contacten en samenwerkingsverbanden als PR woordvoerder aangaan en onderhouden voor de opleiding (met event,, branding en kust en cultuur partijen).
• Vanuit de leisure tak samenwerkingsverbanden en gastcolleges met goede doelen bewerkstelligen. Vaste leisure partners op dit moment zijn Onemen en Warchild.
• Advies organisatie en implementatie van interactieve gastcolleges door diverse commerciële brands. Workshops, en experiences geleid door werkveld experts (denk aan ID&T, Rotterdamse schouwburg, radio 538, diverse theaterproducties, diverse communicatie bureaus en event organisaties).

2008-2009- Product Manager & communications bij Stonefashion voor brand/label reset en private label (o.a. bijenkorf huismerk, mexx ect) te Amsterdam. 30 werknemers. Eigen productie unit in China.
• Spilfunctie/internationaal projectmanager tussen designer, label manager en product units in Azië en oost Europa met betrekking tot ontwikkeling, inkoop en productie organisatie.
• Aansturing sample productie proces in China, vanuit NL en op locatie.
• Opzetten, ontwikkelen en begeleiden brand PR strategie fotoshoots, lookbook en flyers per seizoen, en collectie presentaties & event voor agenten opzetten en presenteren.
• Marketingacties met agenten bedenken en opzetten.

2006-2008- Projectmanager interior design bureau, DK Home te Ameide. 25 werknemers.
• Voor nationale en internationale projecten (hotels, congresscentra, offices, restaurant & clubs) verantwoordelijk voor concept presentation, klantencontact, leverancierscontacten en totale budgetvoering. Hier heb ik met plezier de nieuwe projecttak mede opgezet.
• Begeleiden van het tweejaarlijkse event/beurs stand maison & objet te Parijs.
• Aanspreekpunt voor marketing & communicatie vraagstukken, media- persberichten, ontwikkelen en schrijven van een media kit en website.

2005-2006- Communicatie Medewerkster, Kennisnet te Zoetermeer. 60 werknemers, semi overheid
• Adviseren van de Kennisnet organisatie over de mogelijkheden en onmogelijkheden voor beurzen en evenementen als communicatiemiddel, o.a. door ontwikkeling van het event- communicatie plan, beleid en strategie, media & PR.
• Campagne strategie , event en beurzen uitwerking.
• Het bedenken van concepten en realiseren van beurzen en evenementen waar Kennisnet deel aan neemt. Waaruit de totale organisatie/ productie van evenementen voortvloeide.

2001-2005- Start als assistent directeur Operations erna Project & Event coördinator, Nederlands Congres Centrum te Den Haag. 30 werknemers.
• Aanspreekpunt- communicatie voor Accountmanagers, partners, leveranciers en gemeentelijke hulpdiensten. Aanvragen en het monitoren van evenementen vergunningtrajecten in overleg met Gemeente en Hulpdiensten.
• Mede verantwoordelijke voor de voorbereiding, advies en uitvoering bij grootschalige nationale en internationale evenementen en congressen en theatervoorstellingen, overall view en controle (bv North Sea Jazz, politieke congressen, en dance parties).
• Na enkele jaren een extra uitdaging als Project coördinatie voor de communicatie mbt. restyle/branding van het Nederlands Congres Centrum (o.a. planning, budget, aanspreekpunt interior designer, schrijven van maandelijkse interne en externe communicatie & informatiestukken).
•
Referenties
Op aanvraag

Opleidingen en cursussen: Opleiding en training
Havo- behaald.
Facility Management aan de Haagse Hogeschool te Den Haag- behaald.
Evenementenorganisatie, Communicatiemanagement, Consultancy, Hospitality Management, NIMA-A marketing- communicatie.

Social media training ism Oxfam Novib en !%Club
Lezing Kessels Kramer branding & case I Amsterdam
Lezing Ruud Broer effectief design & communicatie
Studieplan/thuisstudie binnenhuisarchitectuur
SRM Event Marketing
Training Zizo situationeel leidinggeven
Workshop/Training TCN Academy omgaan met de pers



Overige informatie:

Rijbewijs: A

Eigen vervoer: Nee

Persoonlijke eigenschappen: Profiel

• Brede ervaring als projectmanager, marketing/communicatie/PR adviseur, event - en productmanager binnen diverse commerciële, entertainment bedrijven, non profit en (semi)- overheid.
• ZZP –er (in bezit van VAR)
• Campagne/ Media begeleiding.
• MVO (maatschappelijk verantwoord ondernemen).
• Richtinggevend en resultaatgericht in aanpak.
• Analytisch sterk.
• Uitstekende vertaler van chaotische vormgeving.
• Een teamspeler.
• Aandacht voor details in het grotere geheel of uiteindelijke doel.
• Altijd op zoek naar nieuwe prikkels binnen de markt of branche om een eindproduct te optimaliseren.
• Gericht op een ruw idee neerzetten en structureren, kortom realiseren.
• Ervaring met reizen en internationale projecten (diverse Europese landen & China).
• Sterk communicatief, adviserend, ondersteunend en aansturend.
• Eigenwijs.
• Empatisch vermogen tonen & verwachten van mijn omgeving.
• Flexibel en loyaal.
• Vastbijtertje.
• Netwerker.


Hobby's en interesses:

Gewenste contractvorm: ZZP-er

Reageren op dit CV