CV HR consultant Amsterdam


Persoonsgegevens:

Geslacht: Vrouw

Leeftijd: 44

Woonplaats: Amsterdam

Kennis, opleidingen en ervaring:

Opleiding: Universitair

Stages en werkervaring: 2010 – heden
HR Consultant
Verantwoordelijkheden:
•Het uitvoeren van operationele HR taken zoals werving & selectie van nieuwe medewerkers en het voeren van exitgesprekken;
•Het adviseren en ondersteunen van het afdelingsmanagement bij HR-gerelateerde kwesties, o.a. de ontwikkeling van medewerkers, underperformance en ziekteverzuim;
•Het opzetten en implementeren van Competentiemanagement binnen Dutch Space;
•Het signaleren van problemen bij individuele/ groepen medewerkers en bijdragen aan een oplossing door het initiëren van coachingsgesprekken en/ of teamsessies.

N.B. In de afgelopen maanden heb ik ervaren dat mijn huidige werkomgeving niet voldoende aansluit bij mijn persoonlijke drijfveren. Daarom ben ik op zoek naar een passende functie binnen een meer commerciële en resultaatgerichte setting.

GITP BV :
2009 – 2010
Adviseur Assessment & Advies
Verantwoordelijkheden:
•Het uitvoeren van assessments voor selectie- en ontwikkelingsvraagstukken, o.a. in het kader van MD-trajecten, voor verschillende profit en non-profit organisaties variërend van management tot trainees en het adviseren over coachings- en opleidingstrajecten;
•Accountmanagement voor o.a. SC Johnson, Boekel de Nerée, G-Star en Martinair;
•Onderzoek m.b.t. de ontwikkeling en opleiding van generatie Y binnen de Advocatuur, d.m.v. literatuurstudie en interviews met advocaatstagiaires en partners van verschillende (middel)grote advocatenkantoren;
•Het geven van workshops, o.a. over "Personal Branding" en de STAR- methodiek voor klanten en op het Spits Nobiles Career Event.

N.B. Als gevolg van een reorganisatie werd mijn jaarcontract niet verlengd.

ABN Amro NV:
2007 - 2008
Junior HR Business Partner
Verantwoordelijkheden:
•Het adviseren en ondersteunen van het management bij HR-gerelateerde kwesties, o.a. de implementatie van de Nine Grid, Underperformance en Ontwikkelvraagstukken;
•Het ontwikkelen en begeleiden van commerciële training voor Commercieel Assistenten, gericht op vaardigheden en vakinhoudelijke kennis;
•Het ontwikkelen en begeleiden van teamsessies voor onder meer accountmanagers, financieel specialisten en commercieel assistenten o.a. in het kader van teamontwikkeling, open communicatie en de fusie tussen ABN Amro en Fortis;
•Implementatie van functiewaardering binnen Zakelijk Marktsegment Midden Nederland;
•Communicatie over het talentmanagement proces naar betrokkenen en coördinatie van en verslaglegging over de talentreviews;
•Onderzoek en aanbevelingen m.b.t. Levensfasebewust personeelsbeleid;
•Meegewerkt aan het opzetten van een proces voor het toedelen van medewerkers van ABN Amro en Fortis aan de nieuwe Commercial bank en de communicatie hierover.

2006 – 2007
Project Officer HR Programma Resourcing
Verantwoordelijkheden:
•Implementatie van de Nine Grid om talentvolle medewerkers binnen HR Business Unit NL in kaart te brengen;
•Onderzoek en aanbevelingen met betrekking tot de doorstroom van vrouwen binnen Value Center Zaken;
•Het ontwikkelen van een proces elektronische vragenlijst en database voor het verzamelen van management informatie over vertrekredenen;
•Het maken van een recruitmentfilm voor accountmanagers;
•Het schrijven van een projectvoorstel m.b.t. kennis delen binnen HR Business Unit NL;
•Meegewerkt in de volgende projecten:
recruitment evenementen;
arbeidsmarktimago;
werkprocessen voor recruitment.

Stages:
2005
Leadership & Change Group HR ING
Actief lid van het Leadership & Change team met de volgende specifieke taken:
•Onderzoek naar het delen van best practices binnen Group HR;
•Benchmark onderzoek m.b.t. verandermanagement;
•Onderzoek naar tools voor de "Change Toolkit".

2002 – 2003
Afdeling Sociaal Wetenschappelijk Onderzoek Koninklijke Marine
Meegewerkt aan een onderzoek naar het implementeren van flexibele beloningen binnen de Koninklijke Marine. Verantwoordelijk voor het opzetten van de onderzoeksvragenlijst, de interviews, het verwerken en analyseren van de data en rapporteren over de onderzoeksresultaten.

Bijbanen:
2001 - 2002
AIESEC-Nederland, Rotterdam
Als Office manager onder meer verantwoordelijk voor de aanvraag van visa en tewerkstellingsvergunningen en alle communicatie daarover naar betrokkenen.

1999 - 2005
Verwiel en Wijngaard, Rotterdam
Als lid van een team verantwoordelijk voor de catering op verschillende partijen en locaties.

Opleidingen en cursussen: 2004 - 2006
Erasmus Universiteit Rotterdam
Master Business Administration, afgestudeerd in maart 2006
Human Resource Management

2003 - 2004
Erasmus Universiteit Rotterdam
Bachelor “schakelprogramma” Business Administration

1998 - 2003
Universiteit Leiden
Psychologie, afgestudeerd in mei 2003
Sociale & Organisatie Psychologie

1992 - 1998
Adelbert College in Wassenaar
VWO, diploma 1998

1994 - 1995
Carlisle Pennsylvania High school (USA)

Trainingen & Opleidingen
2009

GITP
Leergang Assessment & Advies
2008
VDS
“Workshop Let's Get Ready - Prepare for an acquisition for HR Business Partners”

2007
Vergouwen Overduin
“Effectief beïnvloeden”

VDS
“Raving fans”
“Situational Self Leadership”

2006
GITP
Projectmatig Werken - Effectiever leidinggeven en samenwerken aan projecten

NIBE SVV
“Algemene opleiding bankbedrijf”
“Zakelijke kredietverlening”

Extra-curriculaire activiteiten
2000 - 2001
Bestuur SOAP, Universiteit Leiden
Als bestuurslid van de studievereniging voor Sociale & Organisatie Psychologie SOAP, o.a. verantwoordelijk voor de communicatie naar studenten en docenten, de maandelijkse nieuwsbrief, de verkoop van studieboeken en het organiseren van diverse activiteiten.

2000 - 2001
SOAP-Congres 2001, Universiteit Leiden
Als lid van de Congrescommissie verantwoordelijk voor het organiseren van workshops, lezingen en de communicatie naar deelnemers.

Overige informatie:

Rijbewijs: A

Eigen vervoer: Nee

Persoonlijke eigenschappen:


Hobby's en interesses:

Gewenste contractvorm: Fulltime

Reageren op dit CV