CV Projectmanager Amsterdam
Persoonsgegevens:
Geslacht: Man
Leeftijd: 48
Woonplaats: Amsterdam
Kennis, opleidingen en ervaring:
Opleiding: HBO/ HTS
Stages en werkervaring: 01/06/2010 Heden:
Project manager te Amsterdam.
Dit bedrijf ontwikkelt en levert multifunctionele kaartsystemen om binnen organisaties met chipkaarten cashless te kunnen betalen.
Situatie:
Projecten geleid in samenwerking met Maas International van het installeren en uitrollen van patches en updates voor het betaalsysteem voor verschillende bedrijfsterreinen van Daimler/Mercedes Benz in Duitsland, waaronder Stuttgart, Sindelfingen en Untertürkheim.
Projecten helpen afronden voor Studentenwerk Heidelberg in Duitsland, waar verschillende technische problemen moesten worden opgelost met betrekking tot de apparatuur en inhoudelijke problemen van de software moesten worden verholpen.
Verschillende projecten geleid voor de installatie van het betaalsysteem bij onder andere het Ronald McDonald Centre in Amsterdam, Action Non-Food BV in Zwaagdijk, SES World Skies in Den Haag, ActiVite in Leiderdorp.
Taken:
Managen van projecten en delegeren van werkzaamheden aan ontwikkelaars, installateurs, monteurs en helpdesk zodat de hardware en software tijdig bij de klant geïnstalleerd werden.
Overleg voeren met klanten en leveranciers voor het opzetten van een planning.
Overleg voeren met verkopers om wensen en eisen van klanten op orde te krijgen.
Invoeren en aanpassen van orders.
Overleg voeren met tussenpartijen en partners (o.a. Maas International, Spengler, Sielaff, CocaCola, Douwe Egberts / SaraLee, Selecta) om tot een goede (gezamenlijke) planning te komen.
Aanspreekpunt voor klanten met betrekking tot installaties en onderhoud.
Voeren van brainstormsessies met vakexperts ten behoeve van verbetering van de functionaliteit van de software en hardware.
Brainstormsessies met eindgebruikers om (nieuwe) wensen duidelijk te krijgen.
Ontwerpen van rapporten en uitwerken van querys in MS SQL die door het betaalsysteem gegenereerd kunnen worden.
Activiteiten:
Het op een gestructureerde wijze opzetten van planningen.
Voorraadcontrole.
Presentaties voorbereiden en geven aan klanten met gebruik van MS-Office en MS-Visio.
Selecties maken in MS SQL met behulp van SQL scripting.
Beheren van de agendas van de monteurs.
Coderen van chipkaarten.
Resultaten:
Na afloop van de verschillende projecten hadden de klanten een werkend betaalsysteem tot hun beschikking, waarmee ze de omzet van producten in hun eigen netwerk konden beheren.
01/04/2006 30/05/2010:
Functioneel beheerder/Software developer bij Q-bit solutions te Leerdam.
Situatie:
Het verzuimregistratiesysteem CAS wordt continue doorontwikkeld. Met dit softwareproduct wordt het voor werkgevers eenvoudig gemaakt om de naleving van de wet 'Poortwachter' te regelen aan de hand van workflows. De code van het pakket is in de afgelopen 4 jaar in delen gemigreerd van VB6 naar C#.Net.
Doordat de wetgeving vereist dat een medisch verleden van werknemers wordt bijgehouden is naast CAS de module Q-Medic ontwikkeld. Q-medic is een medisch dossier, dat bedoeld is om medische gegevens in te voeren en gecodeerd op te slaan.
Naast bovenstaande modules wordt op aanvraag maatwerk gerealiseerd op projectmatige basis.
Taken:
Managen van projecten en delegeren van werkzaamheden.
Aanspreekpunt voor klanten met betrekking tot vragen en uitbreidingen van de applicaties.
Voeren van brainstormsessies met vakexperts ten behoeve van verbetering van de functionaliteit van de pakketten.
Documenteren van specificaties.
Opstellen van verschillende functioneel en technisch ontwerpen
Trainen van eindgebruikers.
Ontwikkeling en onderhoud met gebruik van C# en ASP.Net.
Omzetten oude VB-situatie naar C#.NET
Database design.
Maken van databasekoppelingen met verschillende personeelsystemen.
Uitvoeren van installaties bij verschillende klanten.
Helpdesk voor eindgebruikers.
Activiteiten:
User requirements in kaart brengen aan de hand van brainstormsessies
User requirements omzetten in functionele specificaties met gebruik van Rapid Application Development (RAD) en daarbinnen het gebruik van UML.
Installaties uitvoeren met gebruik van VPN en IIS.
Trainingen voorbereiden en geven aan klanten.
Documentatie op orde houden.
Gebruikerswensen omzetten in functionele specificaties.
Selecties maken in MS SQL met behulp van SQL scripting.
Selecties maken in Oracle met behulp van SQL scripting.
Structurele databaseaanpassingen ontwerpen en doorvoeren in MS SQL en Oracle.
Datakoppelingen maken met behulp van XML.
Documentatie op orde houden met gebruik van MS-Office en MS-Visio.
Resultaten:
Resultaten binnen deze aanstelling vertalen zich in deelresultaten, die aan de hand van versiebeheer bij klanten uitgerold worden. Het verzuimregistratiesysteem is een product dat steeds verder ontwikkeld en uitgebreid wordt.
08/12/2008 29/05/2009:
Functioneel beheerder bij TNT Innight te Nieuwegein. (detacheringopdracht bij Q-bit solutions)
Situatie:
Bij TNT-Innight werd het oude klachten registratie systeem vervangen door een webbased applicatie. Deze applicatie is door een externe leverancier ontwikkeld en verder op maat gemaakt voor TNT Innight. Hiervoor was het van belang dat de wensen van de gebruikers in kaart werden gebracht en gestructureerd voor de ontwikkelaars.
Taken:
Aanspreekpunt voor de organisatie voor functionele vragen rondom applicaties.
Opstellen van functioneel- en technisch ontwerp (na overleg met betrokkenen).
Opstellen van testplannen.
Laten ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten (aansturing doen).
3e lijns support bij problemen met de business applicaties (vanuit functionele hoek).
Bijhouden van documentatie.
Uitvoeren van Ketentest(en).
Activiteiten:
Overleg plegen met eindgebruikers.
Overleg plegen met ontwikkelaars.
Overleg plegen met management.
Overleg plegen met organisatie.
Opstellen van het voorstel van gebruikerswensen.
Opstellen en bijhouden van functioneel- en technische documentatie.
Ontwerpen van rapportages aan de hand van SQL queries.
Testen van het nieuwe systeem.
Selecties maken mbv MS SQL.
Selecties maken mbv Crystal Reports/Business Objects.
Resultaten:
Aan het einde van het project was het klachten registratie systeem geheel vervangen voor de nieuwe webbased applicatie.
Gebruikers waren geheel gemotiveerd om de applicatie te gebruiken en het oude systeem los te laten.
Er was voldoende documentatie gerealiseerd om met de vervolgfase te beginnen.
Voor de vervolgfase was een begin gemaakt met het in kaart brengen van nieuwe wensen.
Overige werkervaring:
01/02/2006 31/03/2006:
Software developer bij Park Line te s-Gravenhage. (detacheringopdracht bij Peak-IT)
Werkzaamheden: Voor Park-line moest een vertaalslag worden gedaan op de code van de bestaande software, om zo een meer internationale omgeving te creëren, gebruik makend van Visual Studio en MS SQL.
15/11/2004 31/12/2005:
Application developer bij CPM te Amsterdam.
Werkzaamheden: Voor CPM moest op dagelijkse basis maatwerk-applicaties worden ontwikkeld in Delphi en documentatie worden gemaakt.
17/03/2003 14/11/2004:
Business Support bij PVF-Achmea te Amsterdam.
Werkzaamheden: Structuur brengen binnen het gebruik van programmas en documenten binnen de organisatie, gebruik makend van Business Objects, MS-Access en MS-Excel.
18/06/2002 16/03/2003:
Informatieanalist bij Sanoma Uitgevers te Hoofddorp.
Werkzaamheden: Verzorging van efficiënte analyses op gegevensbestanden, door het schrijven van complexe queries met gebruik van MS-SQL.
Opleidingen en cursussen: 2010 zelfstudie Prince2 - Project Management Methodology
nog geen certificaat
2006 Koenig/Microsoft MCSD certificering - Bootcamp in India
certificaat behaald
1996-2002 HBO Haagse Hogeschool Informatica & Informatiekunde
Richting: Bedrijfskundige Ontwikkeling van
Informatievoorziening
diploma behaald
1993-1996 MEAO Tinbergen Economie te s-Gravenhage
Richting: Logistiek
diploma behaald
1992-1993 MTS Zadkine college te Rotterdam
Richting: Fijnmechanische Technieken
1e jaar voltooid
1988-1992 MAVO Thomas van Aquino te Poeldijk
diploma behaald op d-niveau
Overige informatie:
Rijbewijs: B
Eigen vervoer: Nee
Persoonlijke eigenschappen: Sterke communicator
Weet projecten goed te leiden
Resultaatgericht
Kan zowel zelfstandig als in teamverband goed werken
Goed analytisch vermogen
Kan zelf ook wijzigingen doorvoeren
Hobby's en interesses:
Gewenste contractvorm: Fulltime
Gerelateerde Cv's
-
Controller
HBO/ HTSAmsterdamParttimeJuni 2016: Part Time Controller bij Young in Prison Augustus 2012 Juli 2015: Finance Manager Greenpeace EU en Senior Financieel Medewerker Greenpeace Nederland Dec 2010 – Feb 2012 : De Bascule,... Lees meer
Bekijk CV -
Magazijnmedewerker, verkoop specialist boeken tijdschriften
LBO/ LTSAmsterdamFulltimeV&D als verkoper apics flexjobs orderpicker
Bekijk CV -
Management Assistent
HBO/ HTSAmsterdamFulltime*Afstudeeronderzoek ‘Retire with Graffiti&Street art’.(Een kapitaalkrachtige doelgroep koppelen aan graffiti&street art) *Opdracht Trajectum Lumen (gemeente Utrecht) als projectleider *artKi... Lees meer
Bekijk CV -
Magazijnmedewerker
MBO/ MTSAmsterdamFulltimeUNITED COLOR OF BENETTON. (Holland). July, 2012- June, Currently. (Netherlands) -Making expeditions and preparing orders. -Scanning and control of inventory. -Organizing and delivering the goods... Lees meer
Bekijk CV -
Horeca medewerker
LBO/ LTSAmsterdamFulltimeik heb gewerkt bij horcabedrijf vermaat.
Bekijk CV