CV Export Customer Service Representative, Office manager Amsterdam


Persoonsgegevens:

Geslacht: Vrouw

Leeftijd: 51

Woonplaats: Amsterdam

Kennis, opleidingen en ervaring:

Opleiding: MBO/ MTS

Stages en werkervaring: Werkervaring
Maart 2014 – Juni 2015 Mimaki Europe BV, Diemen
Functie: Administratieve medewerker technische afdeling
De administratie en organisatie van trainingen. De planning en agendabeheerd van trainingen inclusief inplannen van de trainers. Maken van hotel en taxi reserveringen voor cursisten uit verschillende landen. Maken van reserveringen van vliegtickets voor technici die op klantenbezoek gaan. Opstellen en verzenden van Visa uitnodiging brieven. Maken en bijwerken van verschillende maandelijkse rapporten. Indien nodig bestellen en serveren van eten en drinken aan de cursisten.
Maart 2014 – Oktober 2014 Functie: Warranty Representative
Afhandeling van schade rapporten van dealers en distributeurs. Aanspreekpunt voor internationale klanten met betrekking tot garantie op onderdelen per email en telefoon.
Contactpersoon voor logistieke dienst voor verzending onderdelen naar dealers en distributeurs.
Bijhouden van terug gezonden beschadigde en kapotte onderdelen van klanten. Het maken en verzenden van rapporten naar Japan over de meest voorkomende technische problemen.

Juni 2013 – September 2013 Vrije Universiteit, Amsterdam
Functie: Medewerker studiesecretariaat (tijdelijke baan, vervanging van zieke)
Organiseren van tentamens en het registreren van studieresultaten, cijferregistratie.
Administratie en organisatie van buluitreikingen. Verstrekken van algemene informatie aan studenten over toelating, inschrijving, colleges, tentamen en afstuderen; telefonisch, via de mail en aan de balie. Doorverwijzen van studenten en docenten naar de juiste instantie, zoals examencommissie, studieadviseur. Maken en verwerken van zaalreserveringen.

Juli 2011 – December 2012 Merck Sharp & Dohme, Hoofddorp
Functie: Customer Service Administrator Demand Management department
(tijdelijke baan tot eind December 2012, vervanging van zieke)
Orders plaatsen en aanpassen op verzoek, voor alle landen. Dagelijkse lijst uitdraaien met openstaande orders en afhandelen. Registratie orders plaatsen voor gratis producten ter introductie aan verschillende landen. Shipping details uit het systeem downloaden en naar klanten versturen. Maandelijkse forecast download.

Februari 2010-November 2010 IDEXX Europe BV, Hoofddorp
Functie: Export Customer Service Representative (kennis van Incoterms)
Orders plaatsen voor Switzerland, invoice’s maken, credit / debit nota’s, call tracking.
Export dokumenten invullen, CRM, verschillende documenten aanvragen verschillend per land waar zending naar toe gaat. Invoice’s maken voor alle zendingen buiten EU en transport regelen.
Mail and telefonisch contact met transport bedrijven. Contact onderhouden met collega’s en klanten in binnen en buitenland via mail en telefoon.
Mijn landen zijn: USA, Midden- en Latin America, Asia, India area, New Zealand, Australie, DOM TOM (Martinique, French Guiana, La Reunion, New Caledonia, Guadeloupe, Tahiti), Japan, China, San Marino, Jersey, Guernsey, Gibraltar, Cannarias Islands.

Juli 2008-Januari 2010 IDEXX Europe BV, Schiphol-Rijk
Functie: Logistics / Distribution Customer Support Representative
Export documenten invullen, verschillende documenten aanvragen verschillend per land waar zending naar toe gaat. Invoice’s maken voor zendingen buiten EU. Transport regelen.
Mail contact met transport bedrijven en collega’s in binnen en buitenland.
Dangerous goods documenten aanmaken en transport regelen per lucht- en/of wegtransport.

Mei 2008-Juni 2008 Concordia International Forwarding Corporation
Functie: Customer Service Medewerker (tijdelijke baan)
Aanspreekpunt voor klanten inzake status van hun bestelde orders vnl.te USA per air of ocean. Invoice, overdrachten, routing requests afhandelen.

April 2008 – April 2008 ProLogis, Schiphol
Functie: Receptioniste (tijdelijke baan)
Bezoekers ontvangen, verwerken van inkomende en uitgaande post, telefoon beantwoorden en doorverbinden, vergaderkamers reserveren, mail beantwoorden, parkeerpasjes uitdelen en parking-sheet bijhouden.

Februari 2008-Maart 2008 ILGE Subscription Management
Functie: Customer Service International (tijdelijke baan)
Intern aanspreekpunt voor klanten ivm abonnementen op verschillende kranten en bladen.
Contact met uitgevers in binnen- en buitenland telefonisch en per mail. Zelfstandig beheer abonnementen, klachten behandeling en orders verwerking.

September 2007-October 2007 Schiphol Group, Schiphol
Functie: Commercial Assistant/ Office manager (tijdelijke baan)
Agendabeheer en aanspreekpunt, beheren administratie, contracten maken, versturen en monitoren op retournering, afspraakbevestigingen, postbehandeling en administratie inkomende/uitgaande post, vergaderingzalen/catering boeken, bestellingen kantoorbenodigheden, archivering stukken.

Mei 2007- Juli 2007 Reckitt Benckiser, Hoofddorp
Functie: Medewerker Customer Service (tijdelijke baan)
Orders verwerken, telefonische contact onderhouden met klanten, magazijnen en accountmanagers. Transport regelen, coordineren van promoties, begeleiden facturatie/credit nota’s, interne raportages.

September 2003-April 2007 Unisys Nederland N.V. Schiphol-Rijk
Functie: GAP Helpdesk Agent for UK and France
Voor winkelketen GAP, software- en hardware problemen oplossen.
Telefonisch contact met winkels, ingenieurs en 1st level. Vervanger van de manager.
Wel gedaan maar hoort niet bij de functie: taxi regelen voor medewerkers die tot laat werken en voor bezoekers.

Oktober 2002-April 2003 Unisys Nederland N.V. Schiphol-Rijk
Functie: GAP Helpdesk Agent for UK, Germany and France
Voor winkelketen GAP, software- en hardware problemen oplossen.
Telefonisch contact met winkels, ingenieurs en 1st level.
April 2003-September 2003 tijdelijke functie: STA Service Travel Desk (tegelijkertijd gedaan met GAP functie). Verantwoordelijk voor het vaststellen hoe ernstig een probleem is en optreden als bemiddelaar tussen de klant en specifieke leveranciers. Het doel is om de client te voorzien van nauwkeurige en tijdige oplossingen voor haar hardware en/of software problemen.

April 2002-Oktober 2002 IBM The Netherlands, Amsterdam
Functie: Delivery Coordinator Engineer for Nordics, UK and Africa
Het onderhouden van geautomatiseerde systemen waarop inkomende orders voor reserve onderdelen on-line worden weergegeven. Het nabellen van emergency orders bij logistieke service binnen EMEA. Het afstemmen van emergency orders met collega’s in binnen en buitenland. Het afhandelen van alle vragen, problemen en orders d.m.v. telefoonoproepen en/of e-mailberichten. Interim manager.

Juli 2001-Maart 2002 Wood~Stork vof, Velsen-Noord
Functie: Operational Support Human Resources en SAP Support Team
Twee part-time fuincties om full-time te kunnen werken.
Personeelsgegevens invoeren, user-id’s en indentificatiepas aanvragen en doorsturen.
Voor werk op offshore platformen, bijhouden of medewerkers alle nodige cursussen hebben gevolgd en medisch zijn goedgekeurd. Telefoon beantwoorden, afspraken maken voor cursussen, medische keuringen etcetera. Data controleren en implementatie in SAP.

Mei 2001-Juli 2001 Fluor Daniel BV, Haarlem
Functie: Document Controller
Registratie van projecttekeningen afkomstig van ingenieurs of van klanten.
Tekeningen van klanten kopiëren en doorsturen naar ingenieurs voor controle.
Na de controle, komen tekeningen terug met de notities van ingenieur. Daarna volgt correctie in het systeem, vervolgens updaten en tekeningen stempelen zoals de ingenieur het aangegeven heeft. Telefoon aannemen en vragen over het project beantwoorden.


Mei 1999-April 2001 IBM The Netherlands, Amsterdam
Functie: Emergency Order Analyst voor UK, na 17h ook voor West Europa, Middle East, Africa en America
Centrale desk die 7 dagen, 24 uur open is. Werk in wisseldiensten.
Bestellingen komen op volgorde van urgentie binnen, de meest urgente staan boven op de lijst. Urgentie 1: bestellingen moeten binnen half uur afgehandeld zijn, eerst mogelijke vlucht naar desbetreffende land regelen, soms zelf bepalen naar welke vliegveld het gestuurd wordt, taxi regelen van het vliegveld naar de klant of persoon die het komt ophalen. Klant informeren waarvandaan het pakje komt en wanneer het aankomt.
Vaak wordt ook handbagage geregeld voor de persoon die met het pakje gaat vliegen naar een land en het daar afgeeft. Volgen van de verstuurde producten via aparte systemen en zonodig ingrijpen. Veel telefonisch contact met distributie-, pick-pack afdeling, analisten, kopers en ingenieurs uit vele landen.

September 1998-Mei 1999 IBM The Netherlands, Amsterdam
Functie: CPPS Authorisation Officer for Europe, the Middle East, Africa and America
Registratie van nieuwe gebruikers en uitgeven van user-ids, programma’s die gebruiker nodig heeft voor zijn/haar functie, uitgeven van passwords.
Helpen met inloggen en problemen oplossen als een programma niet werkt.
Verwijderen van programma’s indien niet meer nodig, als gebruiker van functie verandert of helemaal verwijderen van het systeem als gebruiker niet meer werkzaam is bij het bedrijf.
Contact per e-mail met alle managers in bovengenoemde landen voor jaarlijkse controle om te bevestigen of alle medewerkers die aan hun rapporteren nog steeds dezelfde programma’s nodig hebben en verzoeken om alle veranderingen door te geven.
Veel telefonisch contact met medewerkers en managers uit alle boven genoemde landen.


Onderstaande banen waren allemaal via een uitzendbureau en voor maximaal 1 jaar.

December 1997-September 1998 Rode Kruis Ziekenhuis, Beverwijk
Functie: Poliklinische assistente
Afspraken maken voor patiënten, gegevens invoeren, dossiers maken, faxen, formulieren invullen voor lab- of röntgenafdeling, telefoon beantwoorden.
Afspraken maken voor patiënten voor een andere afdeling of andere ziekenhuis. Zorgen voor een bed in ziekenhuis indien een patiënt opgenomen moet worden.
Telefonisch contact met andere ziekenhuizen, klinieken, huisartsen en apotheken.

Oktober 1995-November 1997 De Zeearend, Beverwijk
Functie: Klassen-assistente in de school voor moeilijk lerende kinderen
Helpen in de klas tijdens de lessen, eigen groepje voor logopedie lessen en voor Nederlandse taal, les overnemen bij uitval van een leerkracht. Kopieerwerk, boekjes maken, helpen met voorbereidingen voor feestjes en feestdagen, één keer in de week de kinderen van groep 3 meenemen naar het zwembad. Verzorgen van koffie en thee tijdens pauze en vergaderingen, schoolmelk uitdelen aan de kinderen.

September 1994-September 1995 Stedelijk Muziek- en Dansschool Beverwijk
Functie: Secretaresse
Registratie van leerlingen, tekstverwerking, programma’s maken voor concerten en balletvoorstellingen, kaarten verkopen. Telefoon beantwoorden, vragen beantwoorden over lessen, mogelijkheden, voorstellingen. Post behandelen, archief werk. Verzorgen van koffie en thee tijdens pauze en vergaderingen.

Juni 1993-Juni 1994 Onderwijsbegeleidingsdienst, Beverwijk
Functie: Receptioniste/telefoniste
Tekstverwerkingen, roosters voor vergaderingen maken, kopieerwerk, afspraken maken.
Werken met de bedrijfstelefooncentrale, bezoekers ontvangen, verzorgen van koffie en thee tijdens pauze en vergaderingen.

Opleidingen en cursussen: 10 en 17 Mei 2011
Cursus PowerPoint 2003, 2007 en 2010

15 t/m 19 Juni ’09
DGM IATA Dangerous goods cursus, Badhoevedorp

Juni ’90-Juli ’90
YAT (Yugoslav Airlines) pilotenschool

Juni ‘91-Augustus ’91
YAT (Yugoslav Airlines) pilotenschool
50 vlieguren in CESSNA 172

1989-1992
Gymnasium in Joegoslavië – in Nederland vergelijkbaar
met HAVO en MBO

Overige informatie:

Rijbewijs: Geen

Eigen vervoer: Nee

Persoonlijke eigenschappen: Als ik mijzelf kort aan u wil presenteren dan noem ik de volgende eigenschappen:
vlot en vriendelijk, nauwkeurig en flexibel, stressbestendig, zowel teamplayer als zelfstandig, vindt werken leuk en ben verzorgd.

Hobby's en interesses:

Gewenste contractvorm: Parttime

Reageren op dit CV