CV (lijn)manager /new business/accountmanager marketing/communicati Amsterdam


Persoonsgegevens:

Geslacht: Vrouw

Leeftijd: 64

Woonplaats: Amsterdam

Kennis, opleidingen en ervaring:

Opleiding: HBO/ HTS

Stages en werkervaring: 2011 – heden
Marketing en Accountmanager, Facilitator

Tijdschrift De Seizoener, Tiel en Stichting Dialoog in de klas en Dialoog in Actie, Amsterdam

Ontwikkelen new business en account management commerciële partners kwartaalblad De Seizoener (tijdschrift voor Vrije Scholen Nederland en België )

Observeren en faciliteren dialoog processen in voortgezet en basisonderwijs
2010 – okt 2011
Interim manager

Athena Instituut, Vrije Universiteit (FALW), Amsterdam
Research van innovatie en communicatie in aard- en levenswetenschappen

Projectleider ontwikkeling Connected Value Development, een procesmanagement concept voor duurzame (sociaal-economische) innovaties in en tussen organisaties (incl. social media): van idee tot resultaat. Dit resulteerde o.a. in het boek (mede auteur):
Licence to Grow: Guiding principles voor ontwikkelen en implementeren duurzame waarde proposities bij zowel publiek als bedrijf
2008 – juli 2011
Zelfstandig advies en management in marketing en communicatie en participatie, coach

Extrema, De Catamaran, Eigen Energie en Tuvalu Strobouw, Zin in Werk en ICI (coaching en trainingen)

Coachen en adviseren van starters op arbeidsmarkt, directie basisschool, coaches/trainers, startende (duurzame) ondernemers, bijvoorbeeld:
Ontwikkeling adviesrapport Social Media Development voor tijdens en na festivals voor Extrema bv (feest organisator 20.000 – 50.000 bezoekers) samen met starter
Ontwikkelen businessplannen, marketingplannen, marketing- en communicatieadvies
Projectontwikkeling duurzame bouw: faciliteren community building rondom ontwikkeling en bouw duurzaam wonen / participatie op zorgboerderij en ontwikkelen van en coachen op marketingfocus bij duurzame ondernemers
2005 – 2008
Eigenaar / Directeur

4 Steps Studio en JMI Productions, rythmbuilders, Amsterdam – Londen


Maken en verkopen van dubs en andere muziek. Ontwikkelen van verkoopconcepten, communitybuilding en samenbrengen van creatieven via internet en off-line
Grassroots marketing: langdurige relaties bouwen met (potentiële) rythm kopers en makers (o.a. via MySpace - JMI) en muziekontwikkeling voor soundsystems, geluidsopname van zangers, dj's op gemaakte rythms, distributie van muziek (CD's, MP3's), sessie muziek
2001 – 2005
Marketing manager

B.V. Programmabladen AKN, Hilversum

Eindverantwoordelijk voor commerciële beleid KRO Magazine en Mikro Gids (totale oplage ruim 700.000 ex. per week, ca. 1.5 miljoen marketing budget)
Abonnee- en ledenwerving, behoud / binding, marktonderzoek en advertentie-acquisitie
Lijnmanager (5 personen), aansturing externen (vrijwilligers, medewerkers KRO, reclamebureaus)
Succesvolle herpositionering Mikro Gids (van zw-w naar kleur); stijging marktaandeel (+0,6%), start stabilisatie ledenbestand KRO (= feitelijk nieuwe aanwas)
Branddevelopment en -management door concepting, integratie redactie en marketing
Off- en online community-ontwikkeling door events, sponsoring (Film by the Sea), joint promotions, functioneel ontwerp websites
Introductie en implementatie van Customer Relationship Management in relatiebeheer
1990 - 2001
Senior Marketeer

Uitgeverij Meulenhoff Educatief, Amsterdam
Business units Basisonderwijs, Beroeps en Volwasseneneducatie, Consumentenmarkt

Dagelijkse leiding marketing medewerkers en buitendienst (8 personen) Unit Basisonderwijs, omzet verantwoordelijk.
Ontwikkelen en aansturen van marketingcommunicatie, online promotie en (inhoudelijke) klanten websites
Co-creatie van leermiddelen met eindgebruikers (docenten en leerlingen)
Ontwikkeling marketing en communicatie als functie tot volwaardige afdeling met medeverantwoordelijkheid voor bedrijfsstrategie en integrale leermiddelen ontwikkeling, huisstijl en (corporate) communicatie
Functioneel ontwerp, ontwikkeling en implementatie van marketing informatiesysteem en event driven marketing
Marktintroductie nieuwe lesmethoden Rekenen, Taal, Lezen, Kunstzinnige vakken, Handboeken en methoden NT2
1983 – 1989
Freelance journalist, div. (studenten) banen

Opleidingen en cursussen: 2009 – 2011 Trainingen Socratische gespreksvoering
(Het Nieuwe Trivium, Amsterdam)
2003 – 2005 Workshops Concepting en visieontwikkeling
(A Room with a View, Amsterdam)
2003 – 2005 Workshops Losse Verkoop/distributie/advrtentiemarktbewerking (Aldipress, Sanoma, Hoofddorp)
2002 – 2005 Trainingen / coaching Persoonlijk Leiderschap via TA/NLP en Systemisch werk (Phoenix Opleidingen, Utrecht)
2001 – 2004 Algemeen management, w.o. persoonlijk ontwikkelingsbeleid, verzuimmanagement (Mega Groep)
1996 – 2001 Trainingen Integrale Productontwikkeling en werken in projectteams, Concept- ontwikkeling, projectmanagement en marketing multimedia (Uitgeversacademie en VOB, Utrecht, Mediamatic, Amsterdam)
1994 – 1996 Trainingen t.b.v. organisatieontwikkeling (lerende organisatie), marktgericht denken (IJzereef, Daams & Looymans met J. Swieringa, Zaltbommel)
1994 – 1998 Nima A en B, (SRM, gevolgd, LOI, gevolgd)
1992 Onderzoek- en analysetechnieken (Iseo Research, Hilversum)
1983 – 1988 HBO: Academie voor Journalistiek & Voorlichting (Tilburg), richting tijdschrift en radio (diploma)

Overige informatie:

Rijbewijs: B,E

Eigen vervoer: Nee

Persoonlijke eigenschappen: - Ruime ervaring als regisseur/manager van marketing en communicatie (off- en online)
- Focus op integrale, duurzame waarde ontwikkeling door co-creatie met verschillende stakeholders en door (klant)proces verbetering
- Gewend aan bewegen in (politiek) complexe en dynamische omgevingen: ik zoek naar mogelijkheden en overeenkomsten
- Brede en diepe inzetbaarheid: van (marketing en communicatie en sales) strategie- of beleidsontwikkeling, advies of uitvoering voor profit en non-profit, via bijvoorbeeld organiseren van events tot het faciliteren van dialoog of andere bijeenkomsten

Hobby's en interesses:

Gewenste contractvorm: Fulltime

Reageren op dit CV