CV ICT Specialist Amsterdam


Persoonsgegevens:

Geslacht: Man

Leeftijd: 50

Woonplaats: Amsterdam

Kennis, opleidingen en ervaring:

Opleiding: HBO/ HTS

Stages en werkervaring: Opdrachtgever: Convergys (voor Western Digital)
Periode : 1 Maart 2014 tot 15 October 2014
Functie: 1st line Support Analist
Reden van vertrek: Tijdelijk project

Werkzaamheden:

Het ondersteunen van gebruikers: adviseren bij fouten, registreren en waarnemen van fouten die optreden op het interne en eventuele externe netwerk van Western Digital of de clientèle die de cloud services afnemen van Western Digital. Het telefonisch en schriftelijk registreren van incidenten als eerste aanspreekpunt voor klanten. Producten variërend van Western Digital harde schijven, routers en firewalls.



Opdrachtgever: 2ML
Periode : 1 Januari 2013 tot 1 April 2013
Functie: 2de lijns Helpdeskmedewerker

Het ondersteunen van gebruikers: adviseren bij fouten, registreren en waarnemen van fouten die optreden op het interne en eventuele externe netwerk van 2ML of de clientèle die de cloud services afneemt van 2ML. Producten variëren van Cisco routers tot firewalls, Frame connecties, Fiber connecties, e-mail services, DNS services, VPN, IPSec en de meest gebruikelijke internet diensten. Ervaring met de ITIL en Prince 2 processen.


Opdrachtgever: PostNL
Periode : 1 September 2012 tot heden
Functie: : Postsorteerder



Opdrachtgever: BT
Periode: 1 April 2011 tot 1 April 2012
Functie: 2de lijns Helpdeskmedewerker / Systeembeheerder

Werkzaamheden:

Het ondersteunen van gebruikers telefonische en via e-mail, corrigeren, registreren en waarnemen van fouten die optreden op het interne en eventuele externe netwerk van BT of de clientèle die de services afneemt van BT. Producten variëren van Cisco routers tot firewalls, Frame connecties, Fiber connecties, e-mail services, DNS services, VPN, IPSec en de meest gebruikelijke internet diensten. Bijhouden van de database met nieuwe informatie zoals gebruikers,apparaten en procedures omtrent het gebruik van nieuwe software. Ervaring met de ITIL en Prince 2 processen.




Opdrachtgever: Ogone BV (PSP)
Periode: 1 Juni tot en met 30 Oktober 2010
Functie: 2de lijns Technical Support Engineer

Werkzaamheden:

Het telefonisch assisteren in het opzetten van een online betaaltraject voor het MKB en B2B klanten. Begeleiden van webdevelopers en handelaren om hun website te integreren in het Ogone PSP system. Nazoeken in de logs van verschillende Microsoft servers hoe de online betalingen geschieden naar een desbetreffende bank / financiële instelling. Via e-mail support en advies geven hoe hun beveiligde server te laten communiceren met het Ogone systeem. Administratieve afhandeling van de binnengekomen faxen zoals invoeren van nieuwe klanten en conferencen indien, er vraag naar is om een technische oplossing te bieden vanuit het Ogone systeem.




Opdrachtgever: KPN NOC S&SD
Periode: 10 Juli 2006 tot en met 1 Januari 2010
Functie: NOC medewerker / Junior Netwerkbeheerder

Werkzaamheden:

Het telefonisch en op aanvraag on-site assisteren van zakelijke gebruikers in het opzetten van een toegang tot het internet m.b.v. verschillende netwerk topologien zoals ster-topologien of full mesh topologie. Het actief monitoren en bijhouden van verschillende internet toegangen zowel landelijk en internationaal, het creëren van VOIP,VoDSL en Voice Bridges lokaal en inter-nationaal voor een zakelijke klant. Coachen van 1ste, 2de en 3de lijns-medewerkers over ATM, Frame-Relay, MPLS, SDM, SDH en CCM incl. spraak.Het bezoeken van klanten voor een oriënt-erend gesprek over een bestaand project of een nieuw op te zetten project dat betrekking kan hebben op zakelijk gebruik van het concern of MKB, opzetten van hun infrastructuur gebaseerd op de wensen en gezamenlijke afspraken met de klant. Aansturing geven aan verschillende NOC's voor een uitbreiding van een infrastructuur die van invloed is op landelijk en inter-nationaal niveau gekeken vanuit een oogpunt van een ISP of ASP , het MKB of groot bedrijfs-wezen. On-site support in carrier-hotels en monitoring van glasvezelverbindingen lokaal en internationaal.

Opdrachtgever: Wanadoo / SNT
Periode: 1 December 2005 tot 05 Juni 2006
Functie: 1ste lijns Helpdeskmedewerker

Werkzaamheden:

Het assisteren van bedrijven en klanten bij het opzetten van een ADSL, kabel verbinding en VOIP. Telefonisch als wel on-site ondersteuning voor het configureren van Macintosh en Windows systemen voor VOIP en ADSL, ondersteuning bieden aan 2de en 3de lijns medewerker voor eventuele vragen.


Opdrachtgever: ABN AMRO / EDS
Periode: 12 Mei 2004 tot 1 September 2005
Functie: 2e / 3e lijns Helpdeskmedewerker

Werkzaamheden:

Het supporten, beheren en monitoren van interne programma’s, als Citrix, Lotus Notes, MS Windows, UNIX, AS400 platform(en) alsmede DSL of inbelverbindingen van gebruikers, zowel op PC en netwerkniveau. Controleren van protocollen van Cisco routers en repeaters, logs controleren op fouten, corrigeren en een alternatief bieden met wederzijdse goedkeuring van de desbetreffende afdeling of gebruiker. Wisselen van tapes om redundancy te bieden d.m.v een back-up van de verschillende systemen of applicaties. Signaleren en oppakken van incidenten. Aanmaken van vernieuwde handleidingen voor gebruikers en de 1e en 2e lijns ondersteuning in geval van een vernieuwde procedure of een noodzakelijke aanpassing in de bestaande structuur of programma. Op afstand assistentie bieden via scherm-overname (overname via Citrix, PS Anywhere of Dameware). Patches nalopen en consistency checks op de hardware en het netwerk uitvoeren. Reparaties van docking stations, laptops, desktops, servers en inrichten (wanneer de lokale ICT helpdesk geen oplossing kan leveren).
Het documenteren van processen en seminars geven aan 1e lijns, 2e lijns en locale ICT mede-werkers over eventuele veranderingen in de infrastructuur of het programma waarmee gewerkt wordt.


Opdrachtgever: BT
Periode: 5 November 2003 tot 15 April 2004
Functie: 2de lijns Helpdeskmedewerker / Systeembeheerder

Werkzaamheden:

Het ondersteunen van gebruikers: adviseren bij fouten, registreren en waarnemen van fouten die optreden op het interne en eventuele externe netwerk van BT of de clientèle die de services afneemt van BT. Producten variëren van Cisco routers tot firewalls, Frame connecties, Fiber connecties, e-mail services, DNS services, VPN, IPSec en de meest gebruikelijke internet diensten. Ervaring met de ITIL en Prince 2 processen.



Opdrachtgever: Diversen
Periode: 1 April 1999 tot en met 5 November 2003:
Functie: 1ste lijns & 2de lijns helpdeskmedewerker/systeembeer/netwerkbeer

Opleidingen en cursussen: Opleidingen en cursussen

• Bachelor of ICT/HBO, af te ronden in december 2013
• KHBO-1, richting BA, niet afgerond
• MEAO/BA, afgerond op 16 Juni 1995
• HAVO, deelcertificaten

Diverse cursussen en trainingen op gebied van kantoorautomatisering. (Microsoft, Novell,Cisco)
MSCA 2000
NOVELL server en client 5,6,7,2000
Linux+
Lotus Notes 5,6,2000
AS/400 en OS/400 ervaring
Reflextion, SAP en Blackberry server en client ervaring
Citrix MetaFrame en MetaFrame XP server en client ervaring
J++, Cobold en Delphi ervaring
(Momenteel oude MOS en oude CCNP incl. SQL en CEH aan het opwaarderen en proberen te behalen)Verschillende oorkondes vanuit Universiteit van Leuven, Edinbourgh en Belgrade voor het bijwonen van ICT seminars en succesvol afgerond.

Overige informatie:

Rijbewijs: Geen

Eigen vervoer: Nee

Persoonlijke eigenschappen: Hij is een ICT medewerker met jarenlange relevante werkervaring op het gebied van bieden van ondersteuning aan gebruikers op ICT vraagstukken. Hij heeft het laatste 3 jaar plaatsgenomen op het NOC S&SD van KPN alwaar hij ondersteuning heeft geboden aan voornamelijk MKB tot internationals van de internetdiensten van KPN

Hij beschikt over goede communicatieve vaardigheden. Hij weet hoe hij klanten te woord moet staan in de rol van ICT medewerker/ systeembeheerder of netwerkbeheerder. Hij beschikt over gedegen kennis van de ICT, wat hij op heeft kunnen bouwen in de praktijk maar ook door cursussen en trainingen. Hij is leergierig en zet graag zijn tanden in de zaken die hij nog niet weet of beheerst.

Hij is per direct en voor onbepaalde tijd beschikbaar.

Hobby's en interesses:

Gewenste contractvorm: Fulltime

Reageren op dit CV