CV P&O Adviseur Amsterdam


Persoonsgegevens:

Geslacht: Man

Leeftijd: 51

Woonplaats: Amsterdam

Kennis, opleidingen en ervaring:

Opleiding: HBO/ HTS

Stages en werkervaring: Mijn personeelsfunctionaris loopbaan begon in 1999 waarbij ik de nodige werkervaring op deed bij de overheid en in diverse profit en non-profit sectoren.
• 13 jaar Personeel & Arbeid ervaring in ondersteunende en adviserende functies. Opgedane ervaring bij diverse overheidsentiteiten en in de sectoren Horeca, Evenementen, Zorg & Welzijn, Onderwijs, Retail, Bank & Verzekeringen, Vastgoed, Toerisme, IT & Communicatie, Transport en Logistiek.
• 20 jaar Horeca ervaring. Klantgericht denken en werken is voor mij vanzelfsprekend


Interim Werkervaring
December 2011 – huidig
Via Randstad: GGD Amsterdam - afdeling Personeel Salaris & Administratie (PSA)
Functie: Salarisadministrateur
Taken: Het verzamelen en verwerken van personeelsmutatie- en loongegevens, personeel adviseren en het toepassen regels en procedures van het NRGA (Nieuwe Rechtspositieregeling Gemeente Amsterdam), controle en signaleren van personeelsinformatie, opstellen van proforma loonberekeningen, het produceren van een breed scala van correspondentie en documenten met behulp van diverse gemeentelijke software (P-Net, Topdesk etc). Betrokken bij speciale projecten*. Geeft informatie aan werknemers, toezichthouders, externe organisaties of ander personeel door te verwijzen naar het beleid, regels, voorschriften en procedures omtrent algemene en secundaire arbeidsvoorwaarden (vb. het Cafetariamodel), of door het onderzoeken van bestanden/dossiers voor meer informatie. Ondersteuning beslag administratie, loon-en fiscale evaluatie en rapportage in relatie tot de salarisadministratie.

*Speciale projecten:
- verkoop van GGD Ambulancedienst aan het MCA/VZA
- het centraliseren van personeelszaken, namelijk de interne fusie van GGD PSA en het Gemeentelijke SHP ( Service Huis Personeel) te Amsterdam

februari 2003 tot November 2011; (inter)nationale freelance opdrachten op aanvraag verstrekt.
Marlin Yard Business Consultancy
Functie: Extern Personeel & Organisatie adviseur
Werkomschrijving:

Personeeladministratie :
Het opzetten en inrichten van de Human Resources afdeling i.z. personeelsadministratie en (digitale) archiefstructuren. Schrijven en of implementeren van Human Resources- en Sociaalbeleidsplannen. Advies uitbrengen voor tactische en strategische vraagstukken, processen en ontwikkeling analyse. Opzetten en uitvoeren van Recruitment campagnes. Advies uitbrengen voor verbetering i.z. Personeel & Organisatie onderdelen zoals: Performance management, Risico Inventaris & Evaluatie, Ziekteverzuim en Re-integratie, Benchmark, Compensation & Benefits, Ontslag etc. In feite alle facetten i.z. Personeelsmanagement.

Salarisadministratie:
Het verzamelen, controle, verwerking van personeelsmutatie- en loongegevens en salarisverwerking per verloningsperiode; verzorgen van jaarwerk en jaarloonopgave, personeel adviseren en het toepassen van bedrijfsbeleid, CAO en of Rechtspositie procedures, opstellen proforma loonberekeningen, verzorgen Expat regelingen (30% regeling), adviseren en administreren kostenvergoedingen, aanmeldingen/mutaties pensioenfonds, controle nota’s pensioenfondsen, realiseren ad-hoc MIS rapportages (management informatie), gegevens verzamelen m.b.t. kwaliteitsbeleid (vb. Sox); aansluitingscontrole loonheffingen/premies, produceren van een breed scala van correspondentie en documenten.

Organisatie:
Schrijven, implementeren en onderhouden van marketing & ondernemingsplannen. Opdrachten acquisitie, operationeel Interim en Turnkey management. Opzetten en inrichten van Eenmanszaken tot en met Naamloze Vennootschappen, AG’s en Ltd’s. Haalbaarheidsonderzoek verrichten. Marketing plannen schrijven en implementeren. Realiseren van ‘New Business’ concepten met het oog op veranderingsmanagement, opstart en begeleiden van afdelingen en bedrijven. Begeleiding bij reorganisaties, Re-branding, fusies, collectief ontslag. Arbeidsprocessen vertalen naar IT faciliteiten zoals het ontwikkelen van applicaties, websites (intranet & extranet) en ondersteunend apparatuur (vb. personal media systeem voor zakelijke markt). In feite alle facetten i.z. het ondernemen.

Mijn expertises:
 Human Resources- & Beleid management
 Verandermanagement Management
 Strategisch Business & Projectplanning
 IT & Open Source (Drupal, Joomla, Wordpress, Magento, Ubercart, CiviCRM, SugarCRM)

Vaste werkgevers
oktober 2002 - december 2005 [Vaste Dienst - Fulltime]
Cygnific BV: Callcenter en Dochtermaatschappij van KLM - Amsterdam
Functie: Personeelsfunctionaris
Werkzaamheden: 1e aanspreekpunt voor alle vragen. Medeverantwoordelijk voor personeels- & salarisadministratie en realiseren van tijdige en correcte verloning. Invoeren personeels- en loonmutaties, opstellen proforma loonberekeningen, tijdig aanpassen van beleid, wetten en regelgeving, aanmeldingen/mutaties pensioenfonds/spaarloon/UWV/verzekeraars, verzorgen van jaarwerk en jaarloonopgave personeel, adviseren en administreren kostenvergoedingen. Het aanpassen van het personeelsbeleid en informatieverstrekking hierover. Bewaken van de algemene HR procedures, maken en presenteren van de maandelijkse rapportages; projecten organiseren, implementeren en coördineren m.b.t. Risico Inventarisatie & Evaluatie en Herintreders. Verder flexibiliteit vertonen in het ondersteunen van collegae.
Intern projecten: Herstructureren en automatiseren van de HR procedures.
Verbeteren van de werving & selectie administratie inclusief procedure. Het automatiseren van het personeelsarchief. Advies verleent over opleidings-, functionerings- en samenwerkingsaspecten. Realiseren van sociaalplan ivm met fusering van KLM en Air France.

mei 2001 - oktober 2002 [Gedetacheerd - Fulltime]
Projectburo Sharing ING Bank N.V.: ITC ontwikkelingsafdeling binnen ING - Hoofddorp en Den Haag
Functie: Personeelsfunctionaris
Taken: Opzetten werknemers administratie, werving & selectie interim personeel en freelancers, verantwoordelijk voor tendership (Recruitment Agency suppliers), onderhandelingen benefits & compensation tarieven en contracten, informatieverstrekking, urenregistratie, facturatie interimmers en freelancers, bewaken interne ING P&O procedures, maandelijkse rapportages; ziekteverzuim en verlofregistratie, projecten en evenementen organiseren en coördineren.

november 2000 - april 2001 [Vaste Dienst - Fulltime]
Marriott Hotel: 5 Sterren Hotel - Amsterdam
Functie: Personeelfunctionaris
Taken: 1e aanspreekpunt i.z. personele kwesties; adviseren bij opleidings- en functioneringsaspecten en interne loopbaanbegeleiding; werving en selectie; verzamelen en verwerken van personeelsmutatie- en loongegevens; informatieverstrekking; bewaken interne HR procedures; rapportages; ziekteverzuim en verlofregistratie; projecten en evenementen organiseren en coördineren.

augustus 1999 - oktober 2000 [Gedetacheerd - Fulltime]
ING Bank N.V.: ITAC opleiding instituut en kweekpool voor IT specialisten - Amsterdam
Functie: HR Administrator & Office Manager
Taken: Opzetten personeelsadministratie interne opleidingsinstituut ITAC (ING IT Academy); betrokken bij beleidsmatige werkzaamheden zoals het realiseren van het studenten-personeelsbeleid en opleidingscurriculum; student acquisitie; voeren selectiegesprekken voor instroom van het interne opleidingsinstituut; ondersteuning bij opleidings- en functioneringsaspecten. Interim Mentor bij loopbaanbegeleiding; 1e aanspreekpunt interne studenten; administratieve afhandelingen o.a. maken arbeidscontracten; informatieverstrekking; bewaken interne HR procedures etc.

Overige banen van 1991 tot 1999:
Assistent Bedrijfsleider, Banquets medewerker, Barkeeper, Call center Agent, Catering kok, Catering manager, Conciërge, Eventplanner, Floor Supervisor, Hoofd Huishouding, Hostel Manager, Hotel Duty Manager, Kelner, Night Auditor, Schoonmaker, Sales medewerker, Reserveringsmedewerker

Tijdelijke functies 2010 tot 2012:
Postbezorger, Koerier, Magazijn medewerker, Sous Chef, Salarisadministrateur

Opleidingen en cursussen: Opleidingen:
1997 – 2001 Personeel en arbeid (hbo)
1993 - 1997 Hotelschool (middelbare)
1990 - 1992 Vrije richting (meao)
1986 - 1990 Mavo-D

Cursussen:
2012 - *huidig* - Vakopleiding Payroll Specialist (incl. PDL)
2003 - 2005 Bedrijfshulpverlener (certificaat 1/2/3/4)
2000 - 2001 Sportmassage en Stoelmassage
1996 - 1997 SVH – Sociale Hygiëne

Overige informatie:

Rijbewijs: B

Eigen vervoer: Nee

Persoonlijke eigenschappen: Gedisciplineerd, stelt hoge eisen en handelt daar naar. Stressbestendig en blijf effectief presteren onder tijdsdruk, bij tegenslag, teleurstelling of tegenspel. Leergierig, analytisch, klant –en resultaat gericht, observerend, integer, communicatief vaardig; zelfstandig doch een team player; flexibel, pragmatisch en creatief.

Hobby's en interesses:

Gewenste contractvorm: Fulltime

Reageren op dit CV