CV Debiteurenbeheerder Amsterdam


Persoonsgegevens:

Geslacht: Man

Leeftijd: 57

Woonplaats: Amsterdam

Kennis, opleidingen en ervaring:

Opleiding: MBO/ MTS

Stages en werkervaring: Compass Group / Eurest Services – 1 nov 2008 – 1 sept 2012
Functie: Medewerker Financiële administratie / Debiteurenbeheer
 Verantwoordelijk voor een adequate debiteurenadministratie voor diverse divisies binnen de organisatie.
 Dagelijks contact onderhouden met debiteuren, crediteuren en derden aangaande openstaande posten, zowel schriftelijk als telefonisch (veelal in het Engels).
 Overleggen met diverse andere afdelingen, divisie managers en controllers m.b.t. debiteuren, openstaande posten en eventueel te nemen acties.
 Dagelijks boeken van de bank- en giroafschriften in SAP.
 Controleren, opschonen en beheren van diverse tussenrekeningen/kruisposten, zoals o.a. PIN, Chip, Credit Cards en kasbetalingen.
 Registreren, uitzoeken en corrigeren van eventuele kasverschillen bij de verschillende bedrijfsrestaurants en andere cateringonderdelen.
 Controleren, aanmaken en verwerken / inboeken van alle uitgaande en binnenkomende facturen.
 Inboeken inkooporders.
 Betaalbaar stellen en verrekeningsvoorstellen maken van inkoopfacturen.
 Het aanmaken en klaarzetten van betalingen via Telebanking.
 Wekelijks aanleveren van de debiteurenrapportage voor de diverse Eurest vestigingen.
 Afhandelen en oplossen van vragen en / of klachten m.b.t. facturen, openstaande posten en betalingen.
 Contact onderhouden met kredietverzekeraar en incassobureau over kredietlimieten en de voortgang van uit handen gegeven vorderingen.

Finace B.V. Detachering te Amstelveen – 1 juni 2004 – 31 okt 2008
Functie: Allround Financieel medewerker
 Verzorgen en bijhouden van een correcte debiteurenadministratie.
 Innen van uitstaande vorderingen; zowel schriftelijk als telefonisch.
 Urenregistratie / projectadministratie bijhouden en verwerken in Accountview.
 Controleren, coördineren van juiste verwerking en facturatie van de urenstaten.
 Zorgdragen voor goede aansluiting tussen facturatie en financiële administratie.
 Algemeen aanspreekpunt binnen de afdeling m.b.t. de projectadministratie.
 Contact onderhouden met diverse andere afdelingen en de Finace medewerkers in het veld m.b.t. urenstaten, uitbetaling en declaraties.
 Controleren, coderen en inboeken van inkomende facturen.
 Dagelijks verwerken van de bank- en giroafschriften in Accountview. (later in Exact)
 Controleren en beheren van de kas.
 Overzichten aanmaken van te betalen facturen.
 Betaalbaar stellen van inkoopfacturen.
 Controleren, bijhouden en opschonen van crediteurenlijsten.
 Bewaken van betalingstermijnen en betalingsvoorstellen maken.
 Onderhouden van contacten met verschillende afdelingen en leveranciers m.b.t. uitgaande en inkomende facturen.
 Aanspreekpunt voor de integratie van het nieuwe computersysteem.
 Meewerken / -denken aan (her)structureren van werkprocessen op de afdeling.

ACN Europe B.V. te Amsterdam – 1 mei 1999 – 31 mei 2004
(Senior) Accounts Receivable Assistant
 Verantwoordelijk voor de verwerking en reconciliatie van alle inkomende betalingen in een totaal klantenbestand van meer dan 250.000 klanten in (destijds) 8 verschillende Europese landen.
 Zorgdragen voor goede aansluiting tussen facturatie en financiële administratie.
 Afletteren van maandelijkse incassobestanden.
 Analyseren van verschillen op de facturen, zowel qua prijs als afgenomen diensten, en toezien op een (tijdige) correcte afhandeling.
 Vervanging van andere Senior medewerkers tijdens hun afwezigheid.
 Assisteren en adviseren bij het innen van openstaande facturen.
 Verzorgen van rapportages, cash flow & maandafsluiting, voor het hoger management.
 Opzetten en structureren van werkprocessen op de afdeling.
 Aanspreekpunt voor de integratie en het testen van het nieuwe computersysteem.
 Autoriseren van credit adjustments.
 Bijhouden en verwerken van betalingregelingen.
 Contact onderhouden met de diverse incassobureaus in verschillenden landen.
 Aansturen en begeleiden van (nieuwe) medewerkers.


Ricoh Europe B.V. te Amstelveen – 1 sept 1989 – 30 apr 1999
Medewerker import en export
 Regelen, coördineren en administratief begeleiden van internationale transporten vanaf opslag tot aan eindbestemming..
 Opstellen van bijbehorende transportdocumenten (CMR’s, Vrachtbrieven, Bill of Ladings, L/C’s)
 Regelen van dagelijkse spoed- en koerierszendingen.
 Controleren en betaalbaar stellen van facturen van de spoed- en koerierszendingen aan de hand van de transportlijsten.
 Afstemmen met de Sales afdelingen wanneer bepaalde goederen binnen moeten komen / verscheept dienen te worden.
 Aanmaken, controleren, completeren en verzenden van de verkoopfacturen.
 Voorraadbeheer.
 Dagelijks contact onderhouden met de diverse opslag centra over binnenkomende en uitgaande verschepingen.
 Aanspreekpunt en verantwoordelijk voor het administreren van schadegevallen tijdens transport en opslag.
 Contact onderhouden met verzekeringsmaatschappijen en schade experts inzake beschadigde goederen.
 Coördineren van reparatie en/of vernietiging van beschadigde goederen.
 Debiteurenbeheer.

Opleidingen en cursussen: MAVO - afgestudeerd in 1984
MEAO - afgestudeerd in 1989
Vakkenpakket: Algemene economie, commerciële economie, Nederlands, Engels, Duits en assurantie.

Praktijkdiploma Boekhouden
Assurantie B
Export management
Word voor gevorderden
Excel voor gevorderden
PowerPoint
Leidinggeven
Communicatie training
Basiscursus recht
Diverse interne trainingen m.b.t. (telefonisch) incasseren

Overige informatie:

Rijbewijs: B

Eigen vervoer: Nee

Persoonlijke eigenschappen: Positief; betrouwbaar en integer; concreet; zelfstandig; doorzetter; creatief; sensitief; gestructureerd; collegiaal en mens- en klantgericht; stressbestendig.

Hobby's en interesses:

Gewenste contractvorm: Fulltime

Reageren op dit CV