CV Inkoper Amsterdam


Persoonsgegevens:

Geslacht: Man

Leeftijd: 55

Woonplaats: Amsterdam

Kennis, opleidingen en ervaring:

Opleiding: HBO/ HTS

Stages en werkervaring: ICT Inkoper Ad Interim
Oktober 2012 - heden
Heronderhandelen en verlengen van ICT software onderhoud & support contracten.

ING Bank NV
Advisory Vendor Management Profession sept 2011 – juli 2012
•(Her)contracteren van ICT gerelateerde producten en diensten en Market Data abonnementen.
•Uitschrijven en uitvoeren van diverse ICT tenders; RFI/RFQ, (ICT Infra, Software, Services, Market Data, en ICT opleidingen.
•Projectmatig inkopen, onderdeel zijn van het project team.
•Contractueel beoordelen van Service Level Agreements (SLA) .
•Kostenreducties realiseren.
•Draagvlak creëren voor Procurement binnen de diverse business units
•Lidmaatschap van diverse Inkoper Peer Groups
•Jaarlijks terugkerende inkoopwaarde: 20 miljoen Euro zonder investeringen en inhuur personeel

KASBANK:
Vendor manager ICT & Data Vendors maart 2007 – aug 2011
•Leveranciersrelatie, Contract & Software Licentie Management.
•Uitschrijven en uitvoeren van diverse ICT tenders; RFI/RFQ, (ICT Infra, PKI Security, LAN/WAN, Software, Services, Disaster Recovery, (mobiele) Telefonie, Data Communicatie, Voice, Data Vendors, Managed Services en ICT Opleidingen)
•Projectmatig inkopen, onderdeel zijn van het projectteam.
•Facilitair: aanbesteding werkplek PC’s, video conferencing, telefooncentrale en mobiele telefonie
•Opstarten en draagvlak creëren voor Procurement binnen de diverse business units.
•Contractueel beoordelen en monitoren van Service Level Agreements (SLA) .
•Inkoop procedures opstellen.
•Kostenreducties realiseren.
•Aanleveren van management informatie (spend analysis).
•‘Allignen’ van 3rd party contracten met ‘business’ contracten’ SAS 70 type 2
•Contractbeheer, factuur allocatie
•Vendor Rating
•Lidmaatschap van diverse Inkoper Peer Groups.
•Jaarlijkse terugkerende inkoopwaarde: 20 miljoen Euro zonder investeringen en inhuur personeel

NIBCapital/ NIBC.
Senior Procurement Officer
juli 2002 - feb 2007
•Taken en Verantwoordelijkheden:
•ICT/ Facilitair Inkoopteam aansturen bestaande uit nog 2 operationele inkopers.
•Verantwoordelijk voor ICT inkoop.
•Uitschrijven en uitvoeren van diverse ICT tenders; RFI/RFQ, (ICT Infra, PKI Security, WAN/ LAN, Software, Services, Disaster Recovery, (mobiele) Telefonie, Data Communicatie/Acces, Voice, Data Vendors, en ICT Opleidingen).
•Projectmatig inkopen, onderdeel zijn van project team.
•(Her)onderhandelen van de facilitaire contracten; leaseauto’s, beveiliging, schoonmaak, restafval, catering, drukwerk, kantoorbenodigdheden, koffiemachines, werkplek PC’s, telefooncentrale, video conferencing, mobiele telefonie.
•Contractueel beoordelen en monitoren van Service Level Agreements (SLA).
•Leveranciersrelatie management.
•Kostenreducties realiseren.
•Aanleveren van management informatie (spend analysis).
•Inkoop procedures opstellen.
•Lidmaatschap van diverse Inkoper Peer Groups.
•Jaarlijkse terugkerende inkoopwaarde: 20 miljoen Euro zonder investeringen en inhuur personeel

KPNQwest
IT Purchase Officer
sept 2000 – juni 2002
•Taken en Verantwoordelijkheden:
•Uitvoeren van diverse ICT aanbestedingen, zowel Indirect Spend als Kapitaal goederen.
•Raamovereenkomsten afsluiten met hardware/ software leveranciers
•Contractueel beoordelen van Service Level Agreements (SLA)
•Aanleveren van (strategische) management informatie.

MicrowareHouse
Inkoper ICT
april 1999 – aug 2000
•Taken en Verantwoordelijkheden:
•Inkoop van diverse Retail/ MKB computer- en netwerkcomponenten, mobiele telefoons en software
•Opstellen inkoopplan van artikelgroepen i.s.m. Category Manager.
•Voorraad verantwoordelijk; forecasting, rapportages maken

Maxell Benelux
Sales support/ inkoop planning
jan 1997 – maart 1999
•Taken en Verantwoordelijkheden:
•Productieplanning van de diverse product/artikelgroepen
•Voorraad verantwoordelijk, forecasting, rapportages maken
•Verantwoordelijk voor verkoop binnendienst
•1e contactpersoon voor Accountmanagers

Diverse administratieve functies bij: sept 1994 – dec 1996
AviaPresto, Postbank Beursorderlijn, BagSac Company, IDM Leasemaatschappij

Opleidingen en cursussen: Opleiding: Atheneum-A afgerond in 1990
HEAO IM (CE; Export Management) afgerond in 1994
Cursussen
& Trainingen: NEVI-1 (afgerond), Boertien Praktisch leiding geven, Diverse praktische inkoop gerelateerde workshops bij Pro-Mereor en Landwell Advocaten.
Applicaties: MS-office, Marval, Peoplesoft E-Profit, ProBase, CommerceHub en Planon.

Overige informatie:

Rijbewijs: B

Eigen vervoer: Nee

Persoonlijke eigenschappen: Specialist op het gebied van Vendor Management & Purchase/ Procurement Management.
Kennis en ervaring opgedaan in diverse bedrijfssectoren zoals de Banking, ICT en FM sector. De volgende kernbegrippen omschrijven mijn manier van werken:
*Team builder, samenvoegen diverse disciplines.
*Vermogen tactische en operationele inkoopbeslissingen beslissingen te nemen en draagvlak te creëren
*Management & coaching ervaring.
*Communicatief sterk; Netwerker
*Service “minded”
*Resultaat gericht waarbij het menselijke aspect niet uit het oog wordt verloren.

Hobby's en interesses:

Gewenste contractvorm: Fulltime

Reageren op dit CV