CV Marketing manager / Marketing Intelligence Manager Amsterdam


Persoonsgegevens:

Geslacht: Man

Leeftijd: 42

Woonplaats: Amsterdam

Kennis, opleidingen en ervaring:

Opleiding: Universitair

Stages en werkervaring: Marketing Intelligence Manager / Marketing projects
September 2008 – huidig Amsterdam Area, Netherlands

Binnen de Nederlandse tak van deze organisatie verantwoordelijk voor het verzamelen, analyseren, rapporteren en presenteren van markt- en klantgegevens uit interne (SAP Retail/Oracle CRM e.a.) en externe bronnen. Hiermee een belangrijke schakel bij de strategiebepaling en het opstellen van marktplannen voor de verschillende Nederlandse deelmarkten (als bedrijfsleven, zorg en educatie) en het organisatiebrede strategische marketingplan.

Buiten deze werkzaamheden op het gebied van marketing intelligence en strategie, door mijn affiniteit met online marketing, verantwoordelijk voor het online marketingcommunicatieplan (te denken valt aan herontwikkeling website(s), SEO/SEA trajecten alsmede het gebruik van -online- CRM en marketingtools en meetinstrumenten).

De laatste 2 jaren betrokken bij de implementatie van SAP Retail binnen de organisatie (projectmanagement marketing analyse en rapportagetool Business Warehouse) en de ontwikkeling en implementatie van de CRM applicatie, Oracle CRM on Demand.

Marketing Information Analist
Stibbe
September 2005 – September 2008 Amsterdam Area, Netherlands

Stibbe is één van Nederlands grootste en meest toonaangevende advocatenkantoren met kantoren in Amsterdam, London, New York en Dubai.

In het Amsterdamse kantoor medeverantwoordelijk voor de ontwikkeling van businessplannen voor verschillende praktijkgroepen en de ontwikkeling van business development- en marketingmaterialen.

Grootschalig project was het succesvol opzetten, coördineren en implementeren van een Marketing Informatie Systeem.

Opleidingen en cursussen: Medio 2012 tot begin 2013
Beeckestijn Business School
Post HBO, Leergang Digital en Online Marketing

Belangrijke onderdelen binnen de opleiding:
- Digital en Online Marketing en implementatie (trends en strategie / online marketing plan)
- CRM strategie / Profiling en targetting
- Social Media als marketinginstrument
- Websites: Usability en e-commerce
- Campagne management, e-mail marketing en permission based marketing
- Search Engine marketing en webanalytics
- Digital Media Planning
- Mobile Marketing
- Affiliate marketing

Strategie en praktijk gerichte opleiding op het gebied van Digital Marketing, online media en interactieve strategieën.

Vrije Universiteit Amsterdam
Master of Science (MSc), Marketing/Marketing Management, General
2003 – 2005
Marketing georiënteerde universitaire opleiding. Onderdeel van faculteit Economie en Bedrijfswetenschappen. Titel “Master of Science in Marketing” behaald juli 2005 Afstudeerrichtingen: Cross-cultural marketing, innovatie en marketingstrategie

Hanzehogeschool Groningen
Bachelor of Commerce (BCom), General Sales, Merchandising and Related Marketing Operations
1999 – 2003

Overige informatie:

Rijbewijs: B

Eigen vervoer: Nee

Persoonlijke eigenschappen: Fact-based
Flexibel
Sociaal
Gedreven
Spontaan
Team-speler

Hobby's en interesses:

Gewenste contractvorm: Fulltime

Reageren op dit CV