CV Archiefmedewerker, DIV-medewerker, Bibliothecaris, Documentalist Amsterdam
Persoonsgegevens:
Geslacht: Man
Leeftijd: 73
Woonplaats: Amsterdam
Kennis, opleidingen en ervaring:
Opleiding: HBO/ HTS
Stages en werkervaring: Werkervaring: (relevant) de laatste werkervaring bovenaan
Organisatie Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed (Amersfoort) via Uitzendbureau Unique - Utrecht
Bedrijfstak Overheid
Periode 10/2010 - 09/2012
Functie Archiefmedewerker
Omschrijving / Taken / Werkzaamheden
De werkzaamheden bestonden uit het coderen van documenten uit zogenaamde Pandsdossiers (alles dat bekend is over een bepaald monumentaal pand in Nederland in het kader van vergunning- en subsidie- aanvragen) zodat deze op basis van hun inhoud en type geplaatst konden worden op een site bedoeld
voor mensen die in het bezit zijn van een Monument (Monumentaal pand) en willen weten wat er zoal nodig is voor het aanvragen van een Monumentvergunning (voor het mogen uitvoeren van aanpassingen) en/of subsidie voor onderhoud of restauratie. Tevens bedoeld als naslagwerk om te kunnen zien wat er in het
verleden allemaal gebeurd is met een monumentaal pand. En natuurlijk ook om te kunnen zien welke panden in Nederland als monument zijn aangewezen.
De dossiers met de gecodeerde documenten werden na registratie naar de Belastingdienst in Heerlen gestuurd om daar gedigitaliseerd te worden. Deze registratie (op monumentnummer) werd o.a. ook door mij gedaan.
Gedurende de periode dat ik daar werkzaam was heb ik ook meegewerkt aan andere projecten die op een bepaald moment even voorrang genoten zoals het bijeenzoeken van bepaalde documenten die in het kader van Beschermde Stads- en Dorpsgezichten belangrijk zijn (van enige honderden dorpen en steden).
Ook ben ik ingezet voor de speciale dagen waarop mensen een BRIM-subsidie konden aanvragen.
Zeer hectische dagen waarop wel 2.000 tot 3.000 aanvragen konden binnenkomen. Uiteindelijk moesten ook deze aanvragen weer allemaal op nummer gesorteerd en geregistreerd worden. Het sorteren was een langdurige klus waar we met meerdere mensen soms dagen mee bezig waren.
Ten slotte heb ik ook nieuw aangestelde medewerkers moeten opleiden en begeleiden, zodat zij de codeer-werkzaamheden naar behoren konden uitvoeren. Dat niet iedereen dit even snel op pakt spreekt voor zich.
De een had dus meer begeleiding nodig dan de ander.
Kortom we werden voor diverse klussen ingezet naast onze eigenlijke werkzaamheden.
Organisatie Inspectie voor de Gezondheidszorg (Utrecht) - Uitzendbureau Unique
Bedrijfstak Overheid
Periode 08/2009 - 07/2010
Functie Archiefmedewerker
Omschrijving / Taken / Werkzaamheden
Inkomende post Scannen/Registreren en Archiveren in het Dynamische/semi-statische Archief en Uitgaande post registreren en archiveren (Uitgaand was natuurlijk al digitaal aanwezig dus scannen hoefde niet meer).
Verder regelmatig bepaalde (deel)bestanden uit het Semi-statische Archief registreren en verzendklaar maken voor afvoer naar het Statische Archief.
Organisatie Stadsdeel Oost/Watergraafsmeer
Periode 01/2009 05/2009
Functie Archiefmedewerker
Omschrijving / Taken / Werkzaamheden
Project opschonen en aanvullen Personeelsdossiers en opschonen dossiers Juridische afdeling
Organisatie Museum voor Communicatie te Den Haag
Bedrijfstak Culturele Sector
Periode 09/2007 - 07/2008
Functie Archiefmedewerker
Omschrijving / Taken / Werkzaamheden
Plan geschreven voor het opzetten van het archief = Document Structuur Plan.
Organisatie Kobalt BV Media Services
Periode 03/2003 - 12/2003 (Project)
Functie Informatiespecialist
Omschrijving / Taken / Werkzaamheden
het documentatiecentrum binnen dit bedrijf (Media en reclamebranche) van de grond af opgezet en beheerd
en tevens twee dames opgeleid voor het beheer. Wederom een thesaurus geschreven, specifiek gericht op dit bedrijf, met als basis de media- en reclamebranche
Korte omschrijving van de organisatie
De organisatie geeft adviezen aan klanten (grote en kleine bedrijven) over hoe hun reclamebudget optimaal te benutten en zorgen tevens voor realisatie van de bedachte strategie. Zij doen tevens onderzoek naar de resultaten van de reclamecampagnes en doen onderzoek naar de markten. Hier is de informatiespecialist van groot belang omdat hij literatuuronderzoek doet en zorgt dat zoveel mogelijk de juiste informatiebronnen aangekocht/opgevraagd worden en dus beschikbaar zijn.
Resultaten
Een goed functionerend documentatiecentrum opgezet.
Referentie
Te lang geleden. Ik kan echter wel zeggen dat men mij expliciet gevraagd heeft ook bij dit bedrijf het documentatiecentrum te willen komen opzetten, omdat men wist dat ik dit bij mijn vorige werkgever (zie onder) zo goed gedaan had.
Organisatie Initiative Media BV
Bedrijfstak Handel
Periode 01/1999 - 01/2003
Functie Informatiespecialist
Omschrijving / Taken / Werkzaamheden
Het opzetten en beheren van het documentatiecentrum binnen dit bedrijf (Media en reclamebranche).
Voor deze branche een thesaurus (zeg maar een gelaagd trefwoordensysteem) geschreven. Verder i.s.m. e-Office een geautomatiseerd bibliotheeksysteem ontworpen dat functioneerde in een Lotus Notes omgeving. Dit in verband met een betere interne informatievoorziening en de opzet van een intranet.
Verder een interne tijdschriftencirculatie en een wekelijkse interne en externe elektronische knipselkrant onderhouden. Was hier ook de webmaster.
Korte omschrijving van de organisatie
De organisatie geeft adviezen aan klanten (grote en kleine bedrijven) over hoe hun reclamebudget optimaal te benutten en zorgen tevens voor realisatie van de bedachte strategie. Zij doen tevens onderzoek naar de resultaten van de reclamecampagnes en doen onderzoek naar de markten. Hier is de informatiespecialist van groot belang omdat hij literatuuronderzoek doet en zorgt dat zoveel mogelijk de juiste informatiebronnen aangekocht/opgevraagd worden en dus beschikbaar zijn.
Resultaten
Een goed functionerend documentatiecentrum opgezet.
Organisatie Documentalist - CEBUCO (Documentatiecentrum van de Nederlandse Dagbladpers) ½ dag
Bedrijfstak Industrie / bouw
Periode 01/1998 - 12/1998
Functie Documentalist
Omschrijving / Taken / Werkzaamheden
De migratie van het ene geautomatiseerde systeem naar het andere voorbereid, begeleid, uitgevoerd en gecontroleerd in samenwerking met de ICT afdeling. (ADLIB).
Organisatie Bibliotheek van de Hogeschool van Amsterdam ½ dag
Bedrijfstak Onderwijs / wetenschap
Periode 01/1995 03/1996
Functie Bibliotheekmedewerker
Omschrijving / Taken / Werkzaamheden
De werkzaamheden betroffen voornamelijk het bijhouden van de tijdschriftenadministratie en deze invoeren in het geautomatiseerde systeem. Verder het werk aan de informatiebalie en het begeleiden van nieuwe eerstejaars studenten bij hun introductie in de bibliotheek. Ook saneringswerk gedaan i.v.m. de verhuizing van de bibliotheek.
Organisatie Gemeentelijk Havenbedrijf Amsterdam ½ dag
Bedrijfstak Overheid
Periode 01/1995 - 12/1998
Functie Documentalist
Omschrijving / Taken / Werkzaamheden
Opzet gemaakt voor het invoeren van het archief van de afdeling SBOP van het Gemeentelijk Havenbedrijf Amsterdam in het geautomatiseerde bibliotheekprogramma Adlib (d.w.z. alle paginas van het registratiesysteem
met invoer- en zoekvelden ontworpen).
Verder alle normale activiteiten van een documentatiecentrum uitgevooerd: Aankopen/opvragen boeken, rapporten,
Tijdschriften etc. en deze invoeren in het geautomatiseerde systeem. Verder een dagelijkse knipselkrant maken en vragen beantwoorden van de medewerkers.
Opleidingen en cursussen: BDI-opleiding (1992 - 1996)
Niveau HBO
Onderwijsinstelling Hogeschool van Amsterdam
Vestigingsplaats onderwijsinstelling Amsterdam
Specialisatie
Vakgebied Bibliotheek en Documentaire Informatievoorziening
Resultaat Diploma
Doctoraal Engelse Taal- en Letterkunde (1975 - 1988) - (NB ik heb vanaf 1977 altijd erbij gewerkt)
Niveau Universitair - oude stijl
Onderwijsinstelling Universiteit van Amsterdam
Vestigingsplaats onderwijsinstelling Amsterdam
Specialisatie Moderne Taalkunde
Vakgebied Cultureel / Taalkundig
Resultaat Bul
Hoofdvak Moderne Engelse Taalkunde
Keuzevakken 1. Algemene Literatuur Wetenschap 2. Moderne Britse en Amerikaanse Proza
Atheneum-B (1970 - 1974)
Niveau VWO
Onderwijsinstelling Knorringa Avondscholengemeenschap
Vestigingsplaats onderwijsinstelling Amsterdam
Specialisatie Beta
Resultaat Diploma
Hoofdvakken Nederlands, Engels, Wiskunde 1, Wiskunde 2, Natuurkunde, Scheikunde
Overige informatie:
Rijbewijs: Geen
Eigen vervoer: Nee
Persoonlijke eigenschappen: Vaardigheden/Persoonskenmerken:
Kan goed met mensen omgaan en klantvriendelijkheid staat hoog in mijn vaandel. Kan zowel goed zelfstandig als samen werken.
Competenties:
Breng veel kennis en kunde mee op het gebied van de informatievoorziening en kan snel de essentie van documenten doorgronden en hierover rapporteren. Ben accuraat.
Hobby's en interesses:
Gewenste contractvorm: Fulltime
Gerelateerde Cv's
-
Controller
HBO/ HTSAmsterdamParttimeJuni 2016: Part Time Controller bij Young in Prison Augustus 2012 Juli 2015: Finance Manager Greenpeace EU en Senior Financieel Medewerker Greenpeace Nederland Dec 2010 – Feb 2012 : De Bascule,... Lees meer
Bekijk CV -
Magazijnmedewerker, verkoop specialist boeken tijdschriften
LBO/ LTSAmsterdamFulltimeV&D als verkoper apics flexjobs orderpicker
Bekijk CV -
Management Assistent
HBO/ HTSAmsterdamFulltime*Afstudeeronderzoek ‘Retire with Graffiti&Street art’.(Een kapitaalkrachtige doelgroep koppelen aan graffiti&street art) *Opdracht Trajectum Lumen (gemeente Utrecht) als projectleider *artKi... Lees meer
Bekijk CV -
Magazijnmedewerker
MBO/ MTSAmsterdamFulltimeUNITED COLOR OF BENETTON. (Holland). July, 2012- June, Currently. (Netherlands) -Making expeditions and preparing orders. -Scanning and control of inventory. -Organizing and delivering the goods... Lees meer
Bekijk CV -
Horeca medewerker
LBO/ LTSAmsterdamFulltimeik heb gewerkt bij horcabedrijf vermaat.
Bekijk CV