CV Online Marketeer Amsterdam


Persoonsgegevens:

Geslacht: Man

Leeftijd: 50

Woonplaats: Amsterdam

Kennis, opleidingen en ervaring:

Opleiding: HBO/ HTS

Stages en werkervaring: Werkervaring

2014(feb) – 2014(mei) Online Marketeer, Pacific Island Travel
Pacific Island Travel is gespecialiseerd in op maat reizen naar de eilanden van de Stille Zuidzee.

• Verantwoordelijk voor het opzetten, structuren en optimaliseren van SEA campagnes.
• SEO optimalisatie; schrijven van SEO-copy, website techniek analyseren en verbeteren.
• Initiëren en uitvoeren van website verbeteringen ten behoeve van het verhogen van de conversie.
• Monitoren, analyseren en rapporteren website data uit Google Analytics.
• Uitvoeren en ontwikkelen van de content marketingstrategie en het hierbij creatief inzetten van nieuwe en bestaande online kanalen.


2013(jan)- 2013(dec) Online Marketeer, Smart4Kids
Smart4Kids is een landelijk gastouderbureau, dat gespecialiseerd is in professionele bemiddeling en begeleiding van kinderopvang aan huis.

• SEA; Strategie en uitvoering van search en display campagnes binnen Adwords.
• SEO; verantwoordelijk voor het verbeteren van de prestatie en vindbaarheid van de website.
• Analyseren en verbeteren van de techniek, content en populariteit van de website.
• Verantwoordelijk voor het opzetten en uitvoeren van de social media strategie.
• Zoekwoorden onderzoek en schrijven van kwalitatieve teksten.
• Verantwoordelijk voor het verhogen van het conversiepercentage en het bepalen van kpi’s en doelen.
• Analyseren en monitoren van het bezoekersgedrag in google analytics.
• Bedenken en creëren van html landingspagina’s in het joomla cms.
• Maken en aanpassen van beeldcontent in photoshop.
• Verbeteren usability van de website.
• Verantwoordelijk voor het aansturen van externe partijen.

.
2012(aug)- 2013(jan) Webmaster/Online Marketeer, Baoab.nl
Terra Travel B.V. is een organisatie die vier merken binnen de reisbranche vertegenwoordigt: Baobab Reizen, SUMMUM.nl, FCm G&I en FCM Travel Solutions.

• Beheren en optimaliseren van SEA campagnes voor Baobab.nl
• Verantwoordelijk voor het uitbouwen van het SEO kanaal.(linkbuilding,content en techniek)
• Voorstellen doen ter verbetering van de conversie en usability.
• Analyses en rapportages maken vanuit google analytics.
• Verantwoordelijk voor content en CMS beheer.
• Bedenken, opstellen en resultaat monitoren van de wekelijkse nieuwsbrief.
• Verantwoordelijk voor het schrijven en redigeren van webteksten.


2008(mrt) – 2012(aug) Medewerker Sales & Marketing, Chronopay
ChronoPay is een aanbieder van online betaaldiensten voor e-commerce bedrijven.

• Verantwoordelijk voor het opzetten en uitvoeren van de online en offline sales en marketingactiviteiten.
• In samenwerking met externe bureaus verantwoordelijk voor het genereren van traffic en conversie door middel van SEA, SEO, Display advertising en Social Media.
• Aangaan van online partnerships en het verder uitbouwen en onderhouden van het bestaande
reseller netwerk.


2007(feb) – 2008(feb) Online media executive, Isobar
Isobar is een communicatiebureau gespecialiseerd in online marketing en advertising.

• Verantwoordelijk voor de planning en uitvoering van online display campagnes.
• Klanten adviseren in de keuze van creatieve toepassing en strategische inzet voor display campagnes.
• Monitoren, optimaliseren en evalueren van campagnes.
• Verantwoordelijk voor media-inkoop bij exploitanten.
• Zorg dragen voor een continue kwaliteit van de dienstverlening naar klanten.
• Afhandelen van het administratieve traject van de online campagnes.


2003(okt) – 2006(dec) Account Executive, Ring105
Ring105 is een gepassioneerd reclamebureau met een sterke reputatie op het gebied
van arbeidsmarktcommunicatie, marketingcommunicatie en marketingstrategie.

• Uitwerken en begeleiden van advertentie campagnes.
• Zorg dragen voor het inplannen (en inkopen) van creatie, strategie en productie.
• Verantwoordelijk voor het opstellen van briefings voor creatie en studio naar aanleiding van input van de klant.
• Verantwoordelijk voor mediaplanning en aansturen freelancers(copywriters en art directors)
• Het beoordelen van creatief werk en dit presenteren aan de klant.
• Verantwoordelijk voor een correcte projectadministratie en projectafsluiting.


1997(apr)– 2003(okt) Media Coördinator, Wegener
Wegener is een uitgever van regionale dagbladen en huis-aan-huiskranten

• Verantwoordelijk voor de coördinatie van mediaplaatsingen voor de uitgaven Publish, Graficus en PrePress.
• Maandelijks (kwantitatief) marktonderzoek met betrekking tot advertentieplaatsingen van eigen en concurrerende bladen.
• Bewaken van de productie-uitvoering met betrekking tot de kwaliteit,voortgang, planning, uren en de daarmee samenhangende kosten.
• Onderhouden van contacten met klanten, reclamebureaus, drukkerij en vormgevers.



1994(jan)– 1997(mrt) Accountmanager Binnendienst, Versatel
Tele2/Versatel Nederland is één van de grootste aanbieders op het gebied van internet, televisie en data-oplossingen.

• Creëren new business door actieve telefonische acquisitie.
• Verantwoordelijk voor het opstellen en opvolgen van offertes en contracten.
• Verantwoordelijk voor het opbouwen en onderhouden van eigen klantenbestand.

Opleidingen en cursussen: Marketing en Strategie (IMK) 2010 Certificaat
Toscani Training online marketing 2009 Certificaat
Post- HBO SRM reclame basics 2002 diploma

Overige informatie:

Rijbewijs: B

Eigen vervoer: Nee

Persoonlijke eigenschappen: Commercieel, resultaatgericht, analytisch, communicatief sterk, klantgericht, creatief en ondernemend.

Hobby's en interesses:

Gewenste contractvorm: Fulltime

Reageren op dit CV