CV Web designer Amsterdam


Persoonsgegevens:

Geslacht: Vrouw

Leeftijd: 48

Woonplaats: Amsterdam

Kennis, opleidingen en ervaring:

Opleiding: HBO/ HTS

Stages en werkervaring: WERKERVARING

2006 - heden:
Europese Creatieve Web Coördinator
Canon Europe NV, Amstelveen

Bij Canon Europe was ik als Europese Creatieve Web Coördinator binnen de Nieuwe Media afdeling verantwoordelijk voor:

• Het beschrijven van alle technische processen voor het ontwikkelen van de maandelijkse Canon nieuwsbrief genaamd: "You Connect".
Daarnaast was ik verantwoordelijk voor de maandelijkse updates van de "You Connect" portal, zoals het vormgeven van nieuwe banners en billboards, het uploaden van content en het ondersteunen van de locale landen. Deze nieuwsbrief wordt maandelijks naar 5 miljoen klanten toegestuurd.

• Het ontwerpen en implementeren van de online service "Creative Park” met als doel het print volume binnen Europa te vergroten. Dit resulteerde in een omzet van 4,6 miljoen in 2008.

• Het ontwerpen en implementeren van "Scrapbook" (onderdeel van Creative Park). Dit resulteerde in een omzet van 63.230,00 Euro in 2008.

• Het ontwerpen en implementeren van "Calendar" (onderdeel van Creative Park). Dit resulteerde in een omzet van 83.410,00 Euro in 2008.

• Het ontwerpen en produceren(HTML) van promotionele e-mails gericht op het behalen van online sales. Twee voorbeelden hiervan zijn: de periodieke Projector Dealer Nieuwsbrief en de eenmalige (interne) promotionele Red IXUS e-mail.
• Het ontwerpen en produceren(HTML) en de maandelijkse (interne) ”Online Experience” nieuwsbrief ter bevordering van de interne communicatie.

• Het ontwerpen van en implementeren van diverse microsites met verschillende doelstellingen. De Euro CIS microsite en de photokina microsite waren bijvoorbeeld ontwikkeld om de Canon beursen te promoten. De Eos discovery microsite was opgezet om informatie te verschaffen aan aspirant fotograven die deel willen nemen aan de fotografie workshops.

• Het ondersteunen van alle Europese landen bij lokalisatie (SDL) processen van marketingprojecten.

• Het ontwikkelen en implementeren van een online registratie formulier binnen het content management systeem van Canon ten einde 1 customer profiel te garanderen.

2002 - 2006:
Freelance Webdesigner en Grafisch ontwerper
Soesman B.V., Amsterdam

Als zelfstandig freelance designer heb ik o.a. gewerkt aan onderstaande projecten:

• Grafisch ontwerp van visitekaartje van Cathelijne Berghouwer, freelance programmamaker/producent.

• Grafisch ontwerp van visitekaartje van Joost Dam, director stichting Via Africa.

• Grafisch ontwerp van logo voor de "Booklet", boekenwinkel in Amsterdam.

• Ontwerp en productie van Full Flash website voor fotograaf Namy Nosratifard.

• Ontwerp en productie van Full Flash website voor fotograaf Eline Ex.

• Ontwerp en productie van Full Flash website voor danslerares Ubit Iskandar.

•Grafisch ontwerp van brochure voor de dansvoorstelling "Lions of Africa".

• Vormgeving en interactie ontwerp voor KEUNE website, een Nederlands bedrijf dat haarproducten produceert.

• Vormgeving en interactie ontwerp voor STER, de verkooporganisatie voor reclamezendtijd.


1999 - 2000:
Stage Multimedia-Design
Valkieser Solutions, Hilversum Sportpark

Als stagiair bij Valkieser Solutions heb ik bezig gehouden met o.a.:

• Flash intro-animaties voor diverse websites.

• Flash bedrijfspresentatie voor Entriq.

• Assisteren bij de opnames van de nieuwe bumpers voor de televisiezender 'The Box'.

Opleidingen en cursussen: OPLEIDINGEN

1997 - 2001:
Interaction Design, Bachelor ing.
(Specialisatie Vormgeving) Hogeschool voor de Kunsten Utrecht, faculteit KMT (Kunst, Media en Technologie)

Interaction Design leid je op tot ontwerper van interactie. Je leert de omgang (interactie) van mensen met multimedia (IPods, internet, mobiele telefoons en games) ontwerpen. als afgestudeerde beschik je over een gedegen kennis van conceptontwikkeling, vormgeving, interface-ontwerp, programmeren, ergonomie en cognitieve psychologie.

1994 - 1997:
VWO
OSG de Rietlanden, Lelystad

1991 - 1994:
HAVO
OSG de Rietlanden, Lelystad


CURSUSSEN

April 2007:
Cursus Flash 8: Advanced Design
Een 3 daagse cursus van het BVO Training Center.

februari 2007:
Cursus New Media Fundamentals
Welke online mogelijkheden kunnen worden ingezet om een bijdrage te leveren aan het behalen van de marketing & bedrijfsresultaten.

januari 2007:
Cursus Consumer Segmentation & Behavior
Hoe het analyseren van de bestaande klanten database inzicht kan verschaffen in het gedrag en segmentatie van consumenten om doeltreffender en persoonlijker met diverse doelgroepen te communiceren.

maart 2006:
Cursus Digitale Marketing
Het verkrijgen van inzicht hoe de promotie van diensten en producten via digitale distributie kanalen op een efficiënte, relevante, persoonlijke en kosteneffectieve wijze kan worden ingezet als onderdeel van de totale marketing mix.

Overige informatie:

Rijbewijs: Geen

Eigen vervoer: Nee

Persoonlijke eigenschappen:

Hobby's en interesses:

Gewenste contractvorm: Fulltime

Reageren op dit CV