CV Creative director Amsterdam


Persoonsgegevens:

Geslacht: Man

Leeftijd: 56

Woonplaats: Amsterdam

Kennis, opleidingen en ervaring:

Opleiding: HBO/ HTS

Stages en werkervaring: De afgelopen 7 jaar werkte ik bij diverse mode retail bedrijven waar ik afwisselend verantwoordelijk was voor het merkbeleid, de winkelpresentaties en de collecties. In mijn laatste functie als Concept Manager bij Van Deursen Retail was ik, als lid van het MT, verantwoordelijk voor de totale look and feel van de winkelmerken binnen VDR; Shoeby en Lake Side. Dit hield in op winkelniveau; verantwoordelijk voor het winkelconcept, etalages en VM en op marketingniveau; verantwoordelijk voor de campagnes (Lake Side) en de Art Direction van de fotografie, folders, film en website.
Hiervoor werkte ik o.a. bij Sissy-Boy waarbij ik als Creative Brand Manager verantwoordelijk was voor het merk Sissy-Boy in de winkels en daarbuiten m.a.w. het totale Marketing en Communicatie beleid.

De jaren daarvoor werkte ik als zelfstandig conceptmaker/projectleider waarbij ik trendforums voor een internationale modestoffen beurs in Parijs ontwierp en de realisatie daarvan van A tot Z begeleidde. Verder heb ik in Nederland onder andere tentoonstellingen gemaakt (zowel vormgeving technisch als inhoudelijk), festivals ingericht, bijzondere openingen verzorgd, culturele diners, -feesten en -symposia geproduceerd.

Opleidingen en cursussen: Hogeschool voor de Kunsten Constantijn Huygens, Kampen, afgestudeerd 1996
afstudeerrichting: Ruimtelijke Vormgeving
Jan Arentsz, HAVO, Alkmaar, afgestudeerd 1988

Overige informatie:

Rijbewijs: A,B

Eigen vervoer: Nee

Persoonlijke eigenschappen: Ik weet mensen te inspireren en motiveren en daarnaast nooit te ‘beroerd’ om hands-on mee te helpen in de uitvoering wanneer dat nodig is. Ik heb veel ervaring met het aansturen van een team, denk in creatieve oplossingen, ben commercieel (genoeg) en communicatief sterk.

Hobby's en interesses:

Gewenste contractvorm: Fulltime

Reageren op dit CV