CV secretaris/jurist Amsterdam


Persoonsgegevens:

Geslacht: Vrouw

Leeftijd: 67

Woonplaats: Amsterdam

Kennis, opleidingen en ervaring:

Opleiding: Universitair

Stages en werkervaring: 1 augustus 2002 tot 1 oktober 2013
staffunctionaris Instituut Ondersteuning, Patiëntenzorg bij VU medisch centrum te Amsterdam, met aandachtsgebied klachtafhandeling (klachtenbemiddelaar en secretaris klachtencommissie) met als doel het oplossen van de klacht tot tevredenheid van klager en (de betrokken medewerker van) het ziekenhuis.

In mijn rol van klachtenbemiddelaar heb ik de volgende ervaring opgedaan:
- het voeren van individuele en groepsgesprekken met de klager, familie en de medewerker van het ziekenhuis
- het verkrijgen van medewerking
- het omgaan met weerstand
- het arrangeren van een gesprek
- het opstellen van brieven naar aanleiding van de klacht, het geven van uitleg, het maken van excuses
In mijn rol van de secretaris van de klachtencommissie de volgende ervaringen:
- het voorbereiden en deelnemen aan de vergadering
- het voorbereiden van de uitspraak
- klager, beklaagde en raad van bestuur (RvB) op de hoogte stellen van uitspraak
- het opstellen brieven namens RvB
- management informatie opstellen naar aanleiding van klachten
- jaarverslag maken ten behoeve van Inspectie

In de rol van functionaris gegevensbescherming:
- het opstellen van een standaard privacyreglement
- het beoordelen van reglementen van afdelingen
- het registreren van reglementen

Als secretaris van de medische staf heb ik de gebruikelijke taken uitgevoerd die van een secretaris wordt verwacht.

In de voorbereiding voor de NIAZ accreditatie van VUmc als interne auditor heb ik de volgende ervaringen opgedaan:

- voorbereiding van de audit
- verzamelen van gegevens van de betreffende afdeling
- het uitleggen van het doel van de audit en de gang van zaken
- het houden van interviews
- beoordelen en analyse van de gegevens
- opstellen van conclusies en aanbevelingen
- rapporteren over de resultaten van het onderzoek
- het opstellen van een rapport

Vanaf 2010 tot heden: voorzitter klachtencommissie van Bosman GGz.
- Eindverantwoordelijk voor uitspraak
- voorbereiden en leiden hoorzitting
- samenwerken met leden klachtencommissie

15 februari 1996 – 1 juli 2002: secretaris SKHZN
Vanaf mijn aanstelling als secretaris Klachtencommissie Huisartsenzorg Zuid-Nederland (SKHZN) heb ik het klachtenbureau opgezet. Het preferente gebied waarvoor de SKHZN haar werkzaamheden (nu nog steeds) verricht omvat de Huisartsenkringen Limburg, De Gelderse Rivieren, Nijmegen e.o., Zuidoost-Brabant, Noord-Brabant Noordoost, Midden-Brabant, West-Brabant en Zeeland. Later heb ik als coördinator klachtenbemiddeling een opzet gemaakt voor een bemiddelingstraject.

1 februari 1990 – 1 juni 2000 Vakgroep Gezondheidsrecht Universiteit Maastricht.
Functie: universitair docent heb ik onderwijs gegeven volgens de Maastrichtse leermethode, in werkgroepen van 12 studenten.

Opleidingen en cursussen: 2007: Gecertificeerd interne auditor op basis van NIAZ referentiekader
2000-2001: mediation opleiding bij Merlijn Groep training advies en bemiddeling
1984-1990 maart: Universiteit Maastricht, Faculteit der Rechtsgeleerdheid met op bul
Gezondheidsrechtelijke aantekening


2012-2013: Pilates opleiding bij Debbie Jenner (reformer)
Vakinhoudelijke cursussen/workshops op het gebied van Gezondheidsrecht, computer, mediation

Overige informatie:

Rijbewijs: B

Eigen vervoer: Nee

Persoonlijke eigenschappen: Ik heb een gezonde nieuwsgierigheid voor mijn omgeving waarin vertrouwen en veiligheid van en respect voor de ander belangrijke sleutelwoorden zijn. Door mijn werkervaring heb ik een creatief denkvermogen en ben ik oplossingsgericht. Luisteren is een van mijn kernkwaliteiten waarbij ik mij in een gesprek onbevooroordeeld/integer opstel en doelgericht te werk ga. Ik vind het prettig om in een team te werken maar ik kan ook goed alleen aan een opdracht werken.

Hobby's en interesses:

Gewenste contractvorm: Fulltime

Reageren op dit CV