CV leerkracht basisonderwijs, jeugdwelzijnswerker Amsterdam


Persoonsgegevens:

Geslacht: Vrouw

Leeftijd: 62

Woonplaats: Amsterdam

Kennis, opleidingen en ervaring:

Opleiding: HBO/ HTS

Stages en werkervaring: 2014 tot heden, 2014 tot heden

• Vakdocent Beware Bredeschool op oproepbasis.

2012 – tot december 2013

• Peuterleidster, voorscholen en peuterspeelzalen, bij Stichting Dynamo Amsterdam, vanaf december 2012 op oproep basis.

2001 – 2011 Leerkracht basisonderwijs
W.B. Noteboomschool, school voor Langdurig Zieke Kinderen
Amsterdam
• In alle klassen les gegeven met name de kleutergroep. Volledig curriculum.
• Verantwoordelijk voor het onderwijsaanbod op maat, plannen, organiseren, differentiëren van de leerstof.
• Lesgeven in kleine groepen met extra aandacht voor en begeleiding bij de individuele complexe problematiek van de kinderen op medisch, leer, gedrag, sociaal, emotioneel gebied en thuissituatie. sociaal, emotioneel gebied en thuissituatie. Met als doel de problematiek zoveel mogelijk te verminderen en hun mogelijkheden te vergroten.
• Veel ervaring opgedaan met ‘gestapelde problematiek’ en wat dit betekent in ontwikkeling, leren en welbevinden van kinderen.
• NT2 onderwijs gegeven met als doel het vergroten van de woordenschat en een betere beheersing van de Nederlandse taal van de leerlingen.
• Opstellen van individuele handelingsplannen, bijhouden van leerling-, volg-, systeem- , groepsplannen, kinderbesprekingen en oudergesprekken.
• Samenwerken in een multidisciplinair team met o.a. medische, paramedische en agogische disciplines.
• Gewerkt met kinderen met verschillende culturele achtergronden en diverse religies.
• Aanbieden van beeldende kunstvormen en drama activiteiten.

1996 – 2001 zorg voor eigen kind (geboren in 1995) en omscholing PABO + stages

1992 – 1996 Uitvoerend medewerkster Praktische Thuiszorg
Thuiszorg Amsterdam
• Hulp en ondersteuning bieden aan gezinnen met een gehandicapt en/of ziek kind; verzorgende taken, ontwikkelingsgericht werken, voorbeeldgedrag tonen aan ouders, uitstapjes maken met (ouders en) kinderen.
• Ondersteuning bieden aan licht verstandelijk gehandicapten die zelfstandig wonen op het gebied van huishouden, vrije tijd en sociale contacten.
• Opstarten van hulp aan het hele gezin, rekening houdend met het hele netwerk. Veel ervaring met gezinnen in moeilijke situaties en met veel belemmerende factoren.
• Hulp bieden aan gezinnen met verschillende culturele achtergronden en religies, cliënten van verschillende leeftijden, handicaps en functionerend op verschillende niveaus.
• Onderhouden van contacten met andere hulpverlenende instanties; zoals dagverblijven, scholen, fysiotherapie, logopedie, artsen, ziekenhuizen en maatschappelijk werk.
• Verantwoordelijk voor de voortgang van de hulp aan het hele gezin.

1991 – 1992 Groepsleidster
Kinderdagverblijf voor Meervoudig Complex Gehandicapte kinderen Amsterdam
• Gewerkt met kinderen met een zware lichamelijke handicap die functioneerden op een (zeer) laag niveau met een grote zorgbehoefte.
• Verzorgende taken en aanbieden van activiteiten om zoveel mogelijk reacties van de kinderen uit te lokken.
• Samenwerken met medische, paramedische en agogische disciplines.
• Verslagen maken over de ontwikkeling van de kinderen.
• Kinderbesprekingen en oudergesprekken houden.

1989 – 1991 Uitvoerend medewerkster Praktische Thuiszorg
Humanitas gezinsverzorging Amsterdam Zuid
Dit was dezelfde functie als bij Thuiszorg Amsterdam.

1982 – 1983 Dierenarts assistente
Praktijk voor kleine huisdieren te Borne
• Schoonhouden van de praktijkruimte en instrumentarium.
• Assisteren bij het spreekuur en incidenteel bij operaties
• Administratieve werkzaamheden.
• Verzorgen van pas geopereerde dieren.

Stages

1999 – 2000 Leerkracht in opleiding, groep 5
Daltonschool de Meer Amsterdam
1999 – 2000 Leerkracht in opleiding, groep 7
Nicolaas Maesschool Amsterdam Zuid
1998 – 1999 Leerkracht in opleiding, groep 2/3
OBS Rozenmarn Amsterdam Zuid-oost
1987 – 1988 Groepsleidster
De Koppels, woonvorm voor lichamelijk gehandicapten te Zwolle



1998 – 2001 Urgentie opleiding, PABO Educatieve Faculteit te Amsterdam
1983 – 1989 Hoger Sociaal Agogisch Onderwijs, studierichting Jeugdwelzijnswerk Christelijke Hogeschool Windesheim te Zwolle
1978 – 1981 VHBO (Vooropleiding Hoger Beroepsonderwijs)
scholengemeenschap Walhofspark te Enschede
1974 – 1978 LHNO (Lager Huishoud en Nijverheid Onderwijs)
Scholengemeenschap Sancta Maria te Borne

Opleidingen en cursussen: 1998 - 2001 Urgentie opleiding, PABO Educatieve Faculteit te Amsterdam
1983- 1989 Hoger Sociaal Agogisch Onderwijs, studierichting Jeugdwelzijnswerk. Christelijke Hogeschool Windesheim te Zwolle
1978-1981 VHBO (Vooropleiding Hoger Beroepsonderwijs) Scholengemeenschap Walhofspark te Enschede
1974-1978 LHNO (Lager Huishoud en Nijverheid Onderwijs) Scholengemeenschap Sancta Maria te Borne

Overige informatie:

Rijbewijs: Geen

Eigen vervoer: Nee

Persoonlijke eigenschappen: Karakteristiek

Ik ben een creatieve, veelzijdige begeleidingsprofessional van kinderen en jeugdigen.

Vaardigheden en competenties

• Breed inzetbaar, kan zowel begeleiding geven op het gebied van ADL (activiteiten van het dagelijks leven) als ontwikkelingsgericht en onderwijs.
• Ik denk ik mogelijkheden en ben altijd op zoek om die te vergroten.
• Flexibele instelling en een goed improvisatie vermogen.
• Ik kan goed samenwerken met diverse disciplines.
• Ik ben positief kritisch en sterk reflecterend op eigen handelen.
• Ervaring in verschillende orthopedagogische situaties, zoals speciaal onderwijs, thuissituaties en gezinsvervangend tehuis.
• Kan goed omgaan met mensen uit verschillende culturen en met diverse religieuze achtergronden.
• Mijn kracht ligt vooral in het aanbieden van beeldende kunstvormen, drama en taalactiviteiten.

Hobby's en interesses:

Gewenste contractvorm: Fulltime

Reageren op dit CV