CV inspecteur Amsterdam


Persoonsgegevens:

Geslacht: Vrouw

Leeftijd: 48

Woonplaats: Amsterdam

Kennis, opleidingen en ervaring:

Opleiding: HBO/ HTS

Stages en werkervaring: aWerkervaring
01.07.2010 t/m heden Adviseur Arbeidsomstandigheden
Op freelance basis advies werk op het gebied van Arbeidsomstandigheden en Veilig werken.
01.03.2002 t/m
01.07.2010 Werkgever: Arbeidsinspectie
Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid
Functie: Inspecteur Arbeidsomstandigheden
Werkzaamheden:
Na een intensief (interne) opleidingstraject van 2 jaar (in het bezit van certificaat)
bestonden de werkzaamheden uit;

• Het handhaven van de wet- en regelgeving op het terrein van gezond en veilig werken, verzuim en werktijden in bedrijven.
• Uitvoeren van arbeidsomstandigheden inspecties, binnentreden en optreden bij een bedrijf, uitleggen doel van het bezoek, procedures en handhavingsbeleid, maken van een rondgang door het bedrijf, inschatten van de aanwezige risico’s, toelichten van de wet- en regelgeving.
• Uitvoeren van ongevalsonderzoeken en daaruit voortvloeiend het voeren van gesprekken met slachtoffer, werkgever, afleggen van bezoek bij slachtoffer en werkgever, vastleggen ongevalsituatie, vaststellen feiten in relatie tot ongeval, overleggen met de Officier van Justitie, opmaken van het ongevalsboeterapport of procesverbaal.
• Behandeling van meldingen van klachten over slechte arbeidsomstandigheden, onderzoek van de klacht, opstarten van een handhavingtraject, terugkoppelen van bevindingen aan de klager, verzorging van daaruit voortvloeiend administratieve afhandeling, verzorging van daaruit voortvloeiend administratieve afhandeling.
• Uitvoeren van op projectbasis gestelde inspecties bij bedrijven, bijvoorbeeld op het gebied van, risico inventarisatie -en evaluatie (RI&E), (ziekte) verzuim, arbeidstijden, fysieke belasting, agressie en geweld, gevaarlijke stoffen, machineveiligheid, geluid, klimaat, en alle overige arbeidsomstandigheden. Hierbij eventueel handhavend optreden, verzorging van daaruit voortvloeiend administratieve afhandeling.
• Voorbereiden van arbeidsomstandigheden inspecties, startbijeenkomsten organiseren, branche gerichte informatie inwinnen, plannen van de ARBO inspectie.
• Opbouwen kennisniveau en Informeren van externe doelgroepen

Werkgebied was heel Noord-Holland en Gelderland en werkzaam in de bedrijfsonderdelen:
Industrie, Commerciële en Publieke Dienstverlening,
denk hier bijvoorbeeld aan; Midden en Kleinbedrijf, Vervoer, Verpleeghuizen, Slachterijen, Horeca, Ziekenhuizen, Scholen, Leger, Politie, Brandweer, Gemeentes, Verzekeringsbedrijven, Banken, Afvalverwerkingsbedrijven, Tuinders, Energiecentrales, Voedselverwerkingsbedrijven etc.

Referenties: Getuigenschrift Arbeidsinspectie

1998 t/m 2001
Werkgever: Kenem, een tussenpersoon in hypotheken
Functie: Financieel Adviseur
Taken: Benaderen van klanten voor verkoop en advies.
1997 t/m 1998
Werkgever: Wolfverzekeringen, een tussenpersoon in hypotheken en verzekeringen
Functie: Financieel Adviseur
Taken: Adviseren van klanten over hypotheken, verzekeringen en financieringen.
1994 t/m 1996
Werkgever: UBO Verzekeringen, verzekeringsmaatschappij
Functie: Accountmanager
Taken: Opzetten van een nieuw product voor de etnische markt.
1992 t/m 1994
Werkgever: Postbank NV, een bankinstelling
Functie: Commercieël adviseur
Taken: Op de afdeling Klantenservice de klant adviseren over bankproducten.
1987 t/m 1992
Werkgever: UAP Nederland, een verzekeringsbedrijf
Functie: Commercieël adviseur
Taken: Adviseren van de klant over alle producten, diensten en service.

Opleidingen en cursussen: a1984 - 1987 HES- HBO-economische richting bank en verzekeringswezen Amsterdam
1980 - 1984 VHBO (=havo oude stijl) Amsterdam
2002 - 2004 Veiligheid, Gezondheid & Welzijn (VGW) Utrecht
2003 Practicum Boeterapport-Procesverbaal Utrecht
2005 Buitengewoon opsporingsamtenaar (BOA) Utrecht

Verder verschillende algemene/ interne cursussen op het gebied van;
opstellen R&I, werkplekonderzoeken, machineveiligheid, fysieke belasting, agressie en geweld, “nee”verkopen, slecht nieuws overbrengen, communicatieve vaardigheden, schriftelijke vaardigheden, vergaderen, timemanagement.

Overige informatie:

Rijbewijs: B

Eigen vervoer: Nee

Persoonlijke eigenschappen: aTalen
Nederlands uitstekend in spreken & schrijven
Turks uitstekend in spreken & schrijven
Engels voldoende in spreken & schrijven
Duits voldoende in spreken & matig in schrijven

Hobby's en interesses:

Gewenste contractvorm: Fulltime

Reageren op dit CV