CV Accountmanager Amsterdam


Persoonsgegevens:

Geslacht: Man

Leeftijd: 55

Woonplaats: Amsterdam

Kennis, opleidingen en ervaring:

Opleiding: HBO/ HTS

Stages en werkervaring: Okt 2013-Okt 2014
Logical Mannagement Solutions, Accountmanager
Werkzaamheden: Verantwoordelijk voor de acquisitie van de klein zakelijke markt (B2B) project Nuon in de regio Zuid-Holland.

Mrt 2011-Apr 2013
PromoBase Media & Advertising B.V., Accountmanager
Werkzaamheden: Acquisitie en relatiebeheer van de out of home reclamemogelijkheden in Nederland. Onderhouden van contacten met eigenaar/bedrijfsleider, marketing communicatie afdelingen van bedrijven/scholen en reclamebureaus en het verkennen van de lokale markten. Vanuit huis afspraken maken met bedrijven, instellingen, scholen en andere organisaties. Bezoeken van potentiële klanten na het maken van afspraken tevens koud bezoeken van bedrijven met het doel koopsignalen naar boven te halen en deze vervolgens om te zetten naar een passende offerte/order. Bezoeken van beurzen en netwerkmeetings. Brieven van de vormgever die de wensen van de klant omzet naar een mooi ontwerp en de klant hierover informeren. Goed relatiebeheer houden met de bestaande klanten om te kunnen signaleren of er nieuwe mogelijkheden zijn en een goede service te blijven bieden. Signaleren van verkoopkansen in de gemeenten waar wij onze vaste A0 reclamedisplays hebben hangen en het uitbreiden van ons marktgebied m.b.t. het plaatsen van driehoeksborden. Door een actieve en positieve houding een bijdrage leveren aan de organisatie. Verdere ontwikkeling van het marktgebied.

Apr 2002-Dec 2010
Zelfstandig ondernemer detailhandel “Sfeer & Meer”
Werkzaamheden: Detailhandel in meubels, verlichting, kleding, handgemaakte sieraden en lifestyle producten. Van inkoop tot de administratieve afhandeling werden in zijn geheel door mij gedaan. Regelmatig begeleidde ik verbouwingen en restylde ik woningen en appartementen. Naast de winkel had ik ook een website met een webwinkel. Regelmatig was ik aanwezig bij diverse evenementen in de omgeving ter promotie van de winkel en bezocht ik woon- en interieurbeurzen om mezelf op de hoogte te houden van de nieuwe trends.

Aug 2001-Mrt 2002
Sanoma, Accountmanager
Werkzaamheden: Verkoop advertentiemogelijkheden en deelnamevormen in de direct marketing concepten VT Wonen Nieuwhuisplan en 101 Verbouw Ideeën in de regio van het Gooi en Utrecht. Onderhouden van contacten met eigenaar/bedrijfsleider, marketing communicatie afdelingen en reclamebureaus en het verkennen van de regionale markten. Vanuit huis afspraken maken met bedrijven, instellingen en andere organisaties. Bezoeken van potentiële klanten na het maken van afspraken tevens koud bezoeken van bedrijven met het doel koopsignalen naar boven te halen en deze vervolgens om te zetten naar een passende offerte/order. Bezoeken van beurzen en netwerkmeetings. Brieven van de vormgever die de wensen van de klant omzet naar een passend ontwerp en de klant hierover informeren. Goed relatiebeheer houden met de bestaande klanten om te kunnen signaleren of er nieuwe mogelijkheden zijn en om een goede service te blijven bieden. Bedenken en opzetten/ontwikkelen en het uitvoeren van acties om zo hiermee de verkoop te stimuleren.

Dec 2000-Jul 2001
Koninklijke Ahrend Inrichten, Accountmanager
Werkzaamheden: Verkoop van kantoor meubelen en inrichting concepten in het Gooi en omgeving. Onderhouden van contacten met eigenaar/bedrijfsleider , inkoop afdelingen van bedrijven en instellingen, arbodiensten alsmede het verkennen van de lokale markt. Vanuit kantoor afspraken maken met bedrijven, instellingen, verzorgingshuizen, scholen en andere organisaties. Bezoeken van potentiële klanten na het maken van afspraken tevens koud bezoeken van bedrijven met het doel koopsignalen naar boven te halen en deze vervolgens om te zetten naar een passende offerte/order. Goed relatiebeheer houden met de bestaande klanten om te kunnen signaleren of er nieuwe mogelijkheden zijn en om een goede service te blijven bieden. Signaleren van verkoopkansen in de regio en de bouwactiviteiten in de omgeving blijven spotten. Klanten ontvangen in de toonkamer, om op deze wijze de USP’s van het bedrijf te benadrukken en de inrichting concepten uit te leggen. Tevens de mogelijkheid bieden om een inrichtingsplan voor hun bedrijf uit te laten werken door één van de interieur architecten.

Mrt 2000-Dec 2000
Wegener Uitgeverij Midden Nederland, Vertegenwoordiger
Werkzaamheden: Acquisitie en relatiebeheer van 2 huis aan huis kranten in de gemeente Utrecht. Onderhouden van contacten met eigenaar/bedrijfsleider, marketing communicatie afdelingen en reclamebureaus en het verkennen van de lokale markt. Vanuit kantoor afspraken maken met bedrijven, instellingen, scholen en andere organisaties. Bezoeken van potentiële klanten na het maken van afspraken tevens koud bezoeken van bedrijven met het doel koopsignalen naar boven te halen en deze vervolgens om te zetten naar een passende order. Begeleiden van de vormgevers die de wensen van de klant omzetten naar een mooi ontwerp en de klant hierover informeren. Goed relatiebeheer houden met de bestaande klanten om te kunnen signaleren of er nieuwe mogelijkheden zijn en om een goede service te blijven bieden. Signaleren van verkoopkansen binnen het marktgebied en de directe omgeving. Adviseren in mediaplanningen en spreiding in de diverse edities in Utrecht en het tevens doorplaatsen naar andere HAH edities van Wegener en de kranten van Wegener. Het afsluiten van mm contracten voor de plaatsingsperiode van een jaar met de daaraan verbonden korting. Opzetten en ontwikkelen van nieuwe acties. Uitvoeren van orders in de computer en overige administratieve werkzaamheden.

Nov 1987-Febr 2000
Koninklijke Marine, Diverse administratieve functies
Werkzaamheden: Financiële administratie, personeelsadministratie, beheren van diverse secretariaten, vergaderen en het contact onderhouden met andere eenheden. Met ingang van juli 1992 na de afronding van een middenkader opleiding kreeg ik ook de verantwoording over het inwerken, controleren en motiveren van personeel en diende hen ook op basis van het functioneren te beoordelen en functioneringsgesprekken te voeren. Naast de administratieve taken die ik verrichte trad ik ook op als personeelsbeoordelingadviseur. In mijn loopbaan bij de Koninklijke Marine heb ik o.a. gewerkt op het Marinevliegkamp Valkenburg, Vliegtuigsquadron 2, De Marinestafschool, De Marineluchtvaartschool, 2 fregatten, Westeinde Ziekenhuis en de Marinestaf.

Opleidingen en cursussen: 2011-2012: Communicatietraining: Leadership Practitioner in Neuro-Linguïstisch Programmeren (NTI/NLP te Limmen)
2001: Professional Selling Skills PSS-III: verkooptraining. (Kenneth Smith Training)
2000: Succesvol verkopen, verkooptraining. (Yntema Training Veenendaal)
1987-1999: Administratieve opleidingen op middelbaar niveau (Koninklijke Marine)
1997-1998: Binnenhuisarchitectuur: interieurstyling, bouwkunde en techniek. (Leidse Onderwijs Instellingen)
1991-1992: SODI: opzetten en beheren van archieven (Koninklijke Marine)
1990-1991: Schriftelijk Structureren: opstellen van rapporten,snel lezen en effectieve zakenbrieven (Marinestafschool)
1986-1987: MMO (Rijnlands Instituut voor het Ondernemersonderwijs)
1981-1986: LMO (Rijnlands Instituut voor het Ondernemersonderwijs)

Overige informatie:

Rijbewijs: B

Eigen vervoer: Nee

Persoonlijke eigenschappen: Acquisitie, resultaatgerichtheid, samenwerken, discipline, integriteit, communicatief, luisteren, tactisch, aanpassingsvermogen.

Hobby's en interesses:

Gewenste contractvorm: Fulltime

Reageren op dit CV