CV Telecom engineer / Cust. service representative Amsterdam


Persoonsgegevens:

Geslacht: Man

Leeftijd: 56

Woonplaats: Amsterdam

Kennis, opleidingen en ervaring:

Opleiding: HBO/ HTS

Stages en werkervaring: TELECOM SUPPORT ENGINEER, BRITISH TELECOM TE AMSTERDAM
2008-2014
Senior Backoffice Voice engineer met als kerntaak het incident en change management t.b.v. de Ericsson MD110 Pabx (BC13, +90 Lims), integrated mobile en Onebox voor account UWV. Beheer accounts INBEV en Nexans via Cisco Call Manager. Signaleren nieuwe business opportunities. Inrichten van processen, structurering via procedures en werkinstructies. Ondersteuning eindgebruikers.
• Belangrijkste resultaten: Succesvolle migratie Pabx en changes binnen SLA behaald. Uitrol mobiele park UWV (10.000 mobiles). Interne MD110 training verzorgd t.b.v. allround inzetbaarheid collega’s.

PROJECTMEDEWERKER TELECOM, IMMIGRATIE & NATURALISATIEDIENST TE ZOETERMEER
2004-2008
Projectmedewerker uitfaseren KPN Flexcare centrales. Beheer en onderhoud Ericsson MD110 (BC9) Pabx en Onebox voor 11 locaties. Rapportages Callcenter (CCM) en verkeersmetingen. PDC updates. Support eindgebruikers en werkplekbeheer. Procedure beschrijvingen.
• Belangrijkste resultaten: inrichten en uitrollen telefonisch beheer. Porteringen mobiele telefonie. Changes binnen gestelde SLA behaald. Training werkplekbeheer IND introductie MD110 pabx

TELECOM ENGINEER, SHELL IT INTERNATIONAL TE LEIDSCHENDAM
2002-2004
Telecom engineer Ericsson MD110 en capacity management volgens ITIL. Uitrol en beheer mobiele park en integrated mobile. Backoffice en customer service activiteiten m.b.t. telefonie eindgebruikers. Kostenanalyses en doorbelastingen.

VOICE NETWORK CONTROLLER, BT IGNITE TE AMSTERDAM
1999-2002
Network Management Controller (Ericsson AXE10 switch). 2nd line Voice support. End to end troubleshooting. Network monitoring. Least Cost Routing maintenance en aansturen Other Licensed Operators. Planned work coördinatie.

CUSTOMER SERVICE REPRESENTATIVE, TELFORT TE AMSTERDAM
1998-1999
Customer service representative voor BP Oil op basis van volledig outsourcing contract. Pabx beheer op Nortel, Siemens Hicom Alcatel- en Ericsson systemen. Data network monitoring. Inkoop data/voice equipment en coördineren implementaties.
• I.v.m. kostenbesparing 250 ongeregistreerde faxen in kaart gebracht en gereduceerd naar 50 stuks. Voice netwerk BP gestroomlijnd.

SCREENING TECHNICIAN, SEAGATE TECHNOLOGIES TE SCHIPHOL-RIJK
1996-1998
Screening technician harddisk en tape-media. ISO9000/9002 interne auditor. Teamleader 8 fte. Flowcontrol import/export logistieken.
• Belangrijkste resultaten: Nieuwe afdeling NPF in operatie gesteld en leiding gegeven aan 8 moeilijk bemiddelbare collega’s. Testsysteem geassembleerd en introductie barcode scan 3 of 9 voor snellere processing gerefurbishde harddisks.
ASSEMBLAGE/VERKOOPMEDEWERKER, FUNTRONICS COMPUTERSHOP TE AMSTERDAM
1989-1996
Assemblage Personal Computersystemen. Installatie randapparatuur software en troubleshooting. Verkoopmedewerker en vervangend filiaalchef.

Opleidingen en cursussen: HOGESCHOOL HOLLAND TE DIEMEN RICHTING TEHATEX, PROPEDEUSE PRAKTIJK BEHAALD
HAVO MENDELCOLLEGE TE HAARLEM.
MAVO ST.LUCIA TE HAARLEM.

NNI ISO 9000/9002 internal auditing
Manpower Skillware Windows
Syntegra, Word & Excel
Schoevers, Comm.Vaardigheden Callcenter agents
Getronics, inleiding datacommunicatie
Philips Omnicron, fundamentals of telecom, principles of telecom en advanced voice,
Siemens, CM Win for PBX maintenance
KPN, Voxmaster Meridian Station, Meridian Terminal en Meridian Mail
Alcatel PBX maintenance
VMX, HP OpenView Network Node manager 5.0, introduction to Cisco Router Configuration
Rijn Training, analytische techniek voor storing zoekenden
VMX, Introductie van UNIX
Peteri Automatisering, Visio 5.0
BT, Project Management, in-house
Ericsson Ireland, AXE10 Survey, Operation & Maintenance, Operation and Handling
en Translocal 4 O&M
Lucent 5ESS, Trunk OA&M Hands-On
Diverse Shell specifieke trainingen waaronder ITIL, tel. routing
DaMoVo, Onebox maintenance and operations
Global Knowledge Cisco Call Manager Fundations

Overige informatie:

Rijbewijs: B

Eigen vervoer: Nee

Persoonlijke eigenschappen: klant- en kwaliteitsgericht, samenwerken, inlevingsvermogen en pro actief, communicatief sterk.

Hobby's en interesses:

Gewenste contractvorm: Fulltime

Reageren op dit CV